Защо Uber избра Lucid Gravity за своето следващо поколение роботаксита

Автономните таксита Lucid Gravity на Uber ще се появят в Сан Франциско следващата година, а финансовият директор на Lucid обяснява избора на компанията за споделени пътувания.

Uber се включва с пълна сила в надпреварата при роботакситата. Гигантът в споделените пътувания си партнира с цели 18 компании, за да пусне превози без шофьор в САЩ и на някои международни пазари.

Един от проектите на Uber включва тристранно споразумение със стартъпа за електрически автомобили Lucid и компанията за автономно управление Nuro. Сделката предвижда Uber да използва технологията за автономно управление на Nuro в над 20 000 автомобила Lucid, като програмата стартира следващата година. Като част от споразумението Uber се съгласи да инвестира 300 милиона долара в Lucid.

Но защо за роботакси е избран SUV модел като Lucid Gravity с цена над 80 000 долара, особено предвид минималните маржове на печалба в бизнеса със споделени пътувания?

По време на конференцията UBS Global Industrials and Transportation финансовият директор на Lucid, Тауфик Бусаид, обясни защо точно Uber е избрал Gravity за своето следващо поколение автономни таксита.

Ключът е в дублиращите системи за безопасност

„Разполагахме с автомобил, специално пригоден за целта, с дублираща архитектура и с всички системи за безопасност, необходими за този тип приложение“, заяви Бусаид. За роботакситата тази „резервираност“ на системите е от огромно значение, както многократно са обяснявали и други автомобилни производители.

За да работят безопасно, автономните превозни средства трябва да отговарят на много по-високи стандарти от обикновените автомобили. Те трябва да разполагат с дублиращи системи за управление и спиране, двойни контролни модули и допълнителни комуникационни канали.

Без тези вградени решения, роботакситата може да се нуждаят от скъпо допълнително оборудване, за да отговорят на изискванията за безопасност. Gravity вече разполага с такива системи, което според Бусаид ще помогне на Uber и Lucid да „стартират операциите възможно най-бързо“. Когато Lucid обяви сделката през юли, компанията изтъкна именно „дублиращите електрически и контролни архитектури“ на Gravity.

„Gravity изискваше минимални промени и оборудване, за да работи като роботакси, за разлика от някои от съществуващите решения в момента, при които трябва да се добавят много сензори като лидар и други“, допълни той.

Партньорството с Nuro и бъдещите планове

В момента Gravity предлага система за подпомагане на водача от второ ниво, наречена DreamDrive Pro. Роботакситата обаче изискват далеч по-усъвършенствани системи за пътувания без шофьор – и тук се намесва Nuro като доставчик на технологията за автономност.

Lucid ще интегрира пълния хардуерен пакет на Nuro, който включва лидар, радар и камери, директно в Gravity. След това Uber ще закупи тези фабрично подготвени за автономно управление SUV модели, които ще бъдат достъпни за поръчка ексклузивно през приложението на Uber.

Въпреки това Бусаид призна, че Gravity не е очевидният избор за роботакси поради цената си. По-голям потенциал може да има следващият модел на Lucid – платформата за автомобил от среден клас. Наскоро Lucid обяви, че автомобилът на цена от около 50 000 долара, чието производство започва следващата година, в крайна сметка ще бъде способен на напълно автономно управление благодарение на технологията на Nvidia.

„Следващата стъпка от програмата ще бъде с автомобила от среден клас, който ще бъде още по-усъвършенстван в способността си да обслужва този тип приложения“, каза Бусаид.

Uber има повече от дузина партньори в усилията си за развитие на роботаксита – от Waymo и Avride до May Mobility и Momenta. Истинският въпрос обаче е колко от тези проекти действително ще преминат етапа на прессъобщенията и ще достигнат реален мащаб.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации