Заводски Corvette E-Ray се състезава с модифицирани Charger Hellcat и Torino GT

Когато дебютира през 2023 г., Chevrolet Corvette E-Ray пренесе легендарния модел в територията на електрифицираните спортни автомобили за първи път в седемдесетилетната история на името.

Това беше интересен ход, с който Chevrolet показа, че Corvette може да бъде в крак с времето и да използва новите технологии в своя полза. Но може ли E-Ray със своите 655 к.с. да се справи със задачите си също толкова добре, колкото и своите събратя без електрическо задвижване, особено като се има предвид, че е сред по-тежките версии на C8 Corvette с тегло от 1712 кг за купето и 1749 кг за кабриолета?

Отговорът е категорично „да“, а фактът, че това е първият Corvette със задвижване на всички колела, играе огромна роля. E-Ray не изпитва затруднения със сцеплението като версиите със задно предаване – той просто потегля. Незабавно наличният въртящ момент от електромотора на предния мост със сигурност допринася за това.

Хибридният Corvette срещу два сериозно доработени американски автомобила

Виждали сме E-Ray да се представя отлично на драг пистата, но винаги е удоволствие да го наблюдаваме срещу традиционни мощни американски автомобили. Този път хибридният спортист премери сили с модифициран Dodge Charger SRT Hellcat и също толкова сериозно доработен Ford Torino GT SportsRoof (модел 1970-1971 г.) на драг писта в Лас Вегас.

Състезанията бяха интересни за гледане, тъй като автомобилите изглеждаха доста равностойни, въпреки че много от коментиращите под видеото обвиниха шофьора на Corvette E-Ray за по-бавните му реакции на старта.

В първия кръг Corvette E-Ray се изправи срещу Dodge Charger Hellcat, който, както се вижда, имаше парашут, прикрепен към задната броня. Това е ясен знак, че не става въпрос за обикновен Hellcat, ако изобщо можем да използваме този епитет за семеен седан със 707 к.с.

Собственикът на Charger Hellcat уточни, че автомобилът разполага с модифициран 6,2-литров Hemi V8 двигател с 3,8-литров компресор Whipple – огромно подобрение спрямо стандартния 2,4-литров. Той не спомена каква е мощността на неговия Hellcat, но е известно, че подобна комбинация може да генерира над 1000 к.с. на колелата при използване на гориво E85 и съпътстващи модификации.

Освен подобренията по двигателя, Charger SRT Hellcat разполагаше с пълен драг пакет и специални гуми (сликове), докато Corvette E-Ray изглеждаше в напълно заводски вид, включително и с гумите. Имайки това предвид, времето му от 11,159 секунди с терминална скорост 193 км/ч не е никак лошо, въпреки че официално обявеното време за четвърт миля е 10,5 секунди при 209 км/ч. Може да се предположи, че бавната реакция на шофьора на старта е попречила на E-Ray да постигне време под 11 секунди.

Във второто състезание Corvette E-Ray се изправи срещу друг модифициран автомобил – Ford Torino GT SportsRoof. Не е известно какви точно подобрения има класическото купе, но двигателят му определено не беше стандартен. В комбинация с широките драг гуми на задната ос и тесните предни гуми, Torino GT се оказа достоен съперник на Corvette E-Ray.

Въпреки че шофьорът на Corvette отново реагира по-бавно на старта, електрифицираният спортен автомобил успя да спечели, макар и с малка разлика. С по-бърз шофьор зад волана този E-Ray определено би постигнал време под 11 секунди.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации