Alpine работи по разширяване на гамата си до седем модела до края на десетилетието, като част от този план е възраждането на спортния A310 от 70-те години на миналия век, но този път с изцяло електрическо задвижване. Наскоро бе заснет тестов прототип на автомобила, което потвърждава, че разработката е в ход. Очаква се модерният A310 да се появи около 2028 г. и да използва специално разработената платформа APP (Alpine Performance Platform).

Прототип с необичайна маскировка

Инженери на френската спортна марка са забелязани с ранен тестов прототип, известен като „муле“. В този начален етап на разработка новите механични компоненти се тестват под временна, силно модифицирана каросерия от съществуващ автомобил. В случая е използвано шаси от състезателен Ligier JS2 R, което означава, че финалният дизайн вероятно ще има малко общо със заснетия прототип. Въпреки това е възможно някои елементи, като вратите тип „пеперуда“, да бъдат запазени и в серийния модел.

Платформа и пазарна премиера

Разработката има да извърви дълъг път, тъй като продажбите не се очакват преди 2028 г. Дотогава Alpine може вече да има присъствие в САЩ, където марката планира да стъпи около 2027 г., първоначално с два SUV модела. Подобно на своя предшественик, модерният A310 ще има конфигурация на седалките 2+2, което ще го отличава от по-малкия и по-лек двуместен електрически спортен автомобил A110.

Новият A110 трябва да замени настоящия модел с двигател с вътрешно горене в края на 2026 г. или началото на 2027 г. И двата спортни автомобила ще бъдат базирани на собствената платформа APP на Alpine, която се разработва от Hypercar Alpine – бившият секретен отдел, работил по задвижващите системи за Формула 1 на Renault.

Технологии от света на състезанията

Платформата APP ще се фокусира върху олекотена конструкция и ще интегрира усъвършенствани системи за векторно разпределение на въртящия момент, станали възможни благодарение на задвижване с няколко електромотора. Макар и все още непотвърдено, очаква се A310 да използва същата конфигурация с три двигателя (един отпред и два отзад), която ще дебютира през май в компактния кросоувър A390.

Подобно на A390, A310 вероятно ще разполага с волан с бутони за управление на режимите OV (Overtake – Изпреварване) и RCH (Recharge – Презареждане), които имитират контролите от волана на болида на Alpine във Формула 1. Режимът OV най-вероятно ще осигурява временно повишаване на мощността, докато RCH ще регулира интензивността на рекуперация на спирачната енергия.

Нова стратегия за имената

Стратегията на Alpine за именуване на моделите следва ясен модел: буквата „А“ представя марката, първата цифра указва размера и позиционирането, а последните две цифри разграничават спортните автомобили (индекс „10“, като A110) от моделите за ежедневието (индекс „90“, като наскоро представения хечбек A290 и предстоящия кросоувър A390). В плановете на компанията влиза и разработката на суперавтомобил.

, ,

Подобни публикации