Chevrolet Camaro първоначално е създаден като пряк конкурент на Ford Mustang. Сега изглежда, че историята е напът да се повтори, тъй като Chevrolet се готви да възроди името Camaro. Този път обаче се очаква марката да го направи не като спортно купе, а като фастбек SUV, насочен директно срещу Mustang Mach-E. Разбира се, това е валидно, освен ако президентът на General Motors, Марк Ройс, не наложи своята визия Camaro да се завърне като електрически спортен автомобил.

Защо това е важно?

С намаляването на моделите с две врати и нарастващата популярност на SUV автомобилите, производителите все по-често се обръщат към четириврати SUV модели с елегантен фастбек силует. Те са решение за клиенти, които търсят автомобил със стилен и спортен характер. Някои ентусиасти може да бъдат силно възмутени, когато Chevrolet представи новото Camaro като електромобил, но светът не спря да се върти след появата на Mustang Mach-E, така че и един електрически SUV Camaro едва ли ще доведе до края на света.

Платформа и задвижване

Въпреки че General Motors вече не използва официално името Ultium, очаква се Chevrolet Camaro EV модел 2027 г. да бъде изграден върху същата „скейтборд“ платформа, която преди носеше това название. Това позволява на Chevrolet да избира от богат набор от батерии и двигатели, за да създаде гама от варианти, включително базови версии с един електромотор и модели с висока производителност и два двигателя.

По отношение на батериите, очаква се Chevrolet да използва агрегата с капацитет 85 кВч, познат от базовите версии на съществуващия Blazer EV. Възможно е да бъде предложена и по-голямата батерия от 102 кВч за по-мощните или дългопробежни варианти на Camaro EV. Ако батериите запазят същата електрическа архитектура и химия на клетките, по-малката ще поддържа максимална скорост на зареждане от 150 кВ, докато по-голямата ще достига до 190 кВ.

Мощност и версии

По-базовите версии на Camaro EV модел 2027 г. с нива на оборудване LT или RS вероятно ще използват един електромотор, задвижващ задните колела. Тези модели би трябвало да развиват мощност между 241 и 365 к.с., ако компанията използва съществуващи двигатели от другите си електрически автомобили. Camaro EV би могъл да заеме и системата за задвижване на всички колела с два мотора от Blazer EV, която предлага комбинирана мощност от 300 к.с. и въртящ момент от 481 Нм.

Вероятно ще бъде предложена и версия Chevrolet Camaro EV SS, която може да използва същата система за задвижване на всички колела с два мотора като при Blazer EV SS. Това би означавало комбинирана мощност от 615 к.с. и въртящ момент от 881 Нм, подкрепени от други подобрения като спирачки Brembo, спортно настроено адаптивно окачване и пренастроено управление.

По-екстремните бъдещи версии на Camaro EV SUV биха могли да заимстват системата с три електромотора от Hummer EV, за да генерират мощност до 1000 к.с. Това би дало възможност на Chevrolet да върне на пазара легендарната версия ZL1, запазена само за най-способните на писта варианти на спортния автомобил Camaro. Марк Ройс е споменавал, че възнамерява Camaro да стартира на достъпна цена с акцент върху удоволствието от шофирането. Поради това не е изключено моделната гама да обхване широк спектър от варианти на тема спортен SUV, като първоначално бъдат пуснати по-масовите модели.

 

, ,

Подобни публикации