Идеята на Джим Фарли е за спортен електромобил със задно задвижване
През 2020 г. Ford прекрати производството на последния си седан за американския пазар, Fusion, спазвайки обещанието си от 2018 г. да премахне цялата си гама от седани в Северна Америка. Вместо това компанията се фокусира върху пикапи, SUV автомобили и търговски превозни средства.
Преди Fusion, Ford спря производството на Taurus през 2019 г. – годината, в която моделите Focus и Fiesta също бяха изтеглени от пазара в САЩ. Така Mustang остана единственият традиционен лек автомобил в гамата на марката. Ситуацията е същата и днес, тъй като американското портфолио на Ford се състои предимно от пикапи, SUV модели и търговски превозни средства, плюс Mustang.
Напоследък обаче се наблюдава промяна в стратегията, която стана ясна след официалното представяне на компанията на 15 декември. Автомобилният производител заяви, че ще следва пазарното търсене и ще инвестира отново в пикапи, хибриди, достъпни електромобили и технологии за съхранение на енергия.
Електрическият пикап F-150 Lightning ще бъде преосмислен за следващото си поколение като електрическо превозно средство с удължен пробег (EREV), тъй като Ford отмени плановете си за изцяло нов пълноразмерен електрически пикап.
Ford също така се отказа от плановете си за нов изцяло електрически търговски ван за Европа, който трябваше да замени E-Transit. Това означава, че E-Transit няма да има пряк наследник и в САЩ. Компанията обяви, че големият ван ще бъде заменен от нов, по-достъпен модел с бензиново или хибридно задвижване.
Универсалната EV платформа на Ford може да послужи за основа на седан
На този фон възниква въпросът какво е бъдещето на седаните. Макар в официалното представяне те да не се споменават, изпълнителният директор на Ford Motor Company, Джим Фарли, наскоро намекна за възможността седаните да се завърнат в САЩ. В интервю за Forrest’s Auto Reviews той заяви, че определено има пазар за седани, и то огромен.
Според него проблемът е, че Ford се е ангажирал да произвежда всичките си автомобили в САЩ, а сглобяването на седани там би било сложно. Единствената налична платформа би довела до твърде скъпи за американския потребител модели, както се е случило с Fusion.
Фарли визира платформата C2 на Ford, която се използва за компактни и средноголеми автомобили, включително пикапа Maverick и SUV модели като Bronco Sport и Lincoln Nautilus.
Макар традиционен седан с двигател с вътрешно горене да изглежда изключен за момента, Фарли е по-оптимистичен относно вероятността за изцяло електрически спортен седан. Той би бил базиран на универсалната EV платформа, която Ford ще използва за производството на достъпни електромобили, включително и предстоящ средноголям пикап.
Изпълнителният директор на Ford заяви, че силуетът на седана се оказва много аеродинамично изчистен. По думите му, компанията обмисля дали не трябва да създаде достъпен спортен седан със задно задвижване и практично решение за задната част, което да позволява превоз на обемисти товари. Той добави, че такъв изцяло електрически модел би имал и невероятна динамика, и именно така си представя бъдещето на седаните.
Това звучи интересно, въпреки че думата „достъпен“ не изглежда съвсем реалистична в едно изречение със „спортен седан“. Особено като се има предвид, че универсалната EV платформа е проектирана като нискоразходна и гъвкава архитектура за масови и достъпни електромобили.
Въпреки това идеята за спортен електрически седан от Ford е привлекателна.
Остава да видим дали думите на Фарли са просто начин за поддържане на дискусията, или целят да проучат реакциите на пазара. Във всеки случай, това е добър знак, че Ford не изключва завръщането на седаните в САЩ. Подобен ход би поставил въпроса дали компанията може да създаде конкурент на модели като Hyundai Ioniq 6 N или Tesla Model 3 Performance, или дори по-голям седан, който да се изправи срещу Dodge Charger Daytona.
Последвайте ни в Google News