Zeekr 9X: новият луксозен SUV, който се цели в Range Rover

Китайската луксозна марка Zeekr, която вече се предлага на избрани европейски пазари, се готви да навлезе в нови региони с флагманския си модел 9X. След като вече са познати модели като спортното комби 001 и компактният SUV Zeekr X, сега на фокус е най-големият и луксозен представител на марката.

Zeekr има амбицията да се конкурира с утвърдени производители като BMW и Audi, разчитайки на сериозната финансова подкрепа на своя собственик Geely Auto. Концернът притежава или има дялове във Volvo, Polestar и Smart, както и мажоритарен дял в Lotus. Очаква се новият хибриден агрегат на 9X да намери място и в модела Eletre на Lotus.

Според европейския изпълнителен директор на Zeekr, Лотар Шупет, вече се работи по адаптация на SUV модела за пазари с десен волан, което потвърждава плановете за навлизане във Великобритания през 2026 г.

Внушителен дизайн и размери

Със своите размери Zeekr 9X се позиционира твърдо в сегмента на големите SUV автомобили, като габаритите му са много близки до тези на Range Rover с удължено междуосие. Независимо от ъгъла, от който се погледне, флагманът на Zeekr излъчва внушително присъствие.

Предницата се отличава с обемна и масивна решетка, допълнена от големи 22-инчови джанти. Фаровете имат специален ефект на кристално стъкло, подсилен от инкрустации, наподобяващи диамантен прах, а в задните светлини е използван подобен червеникав блестящ ефект. Дори качването и слизането от автомобила е превърнато в събитие благодарение на автоматично излизащите степенки под широко отварящите се врати.

Лукс и пространство в интериора

Въпреки че моделът е стриктно шестместен с конфигурация на седалките 2+2+2, пространството за краката на втория ред е изключително щедро. Седалките предлагат множество възможности за регулиране, включително опори за крака и масажна функция, което ги прави изключително удобни дори при дълги пътувания.

Въпреки трите реда седалки, обемът на багажника остава приличен – 470 литра, като при сгъване на третия ред нараства до 2148 литра. Задната врата има функция за разделно отваряне, като долната част може да послужи като удобна пейка за пикник. Багажното отделение е облицовано с фин мокет и разполага с 220-волтов контакт.

Интериорът на тествания автомобил в най-високото ниво на оборудване Obsidian създава усещане за класа със светла дървесина, синя кожа и контрастни светли тъкани. Кокпитът се доминира от два големи екрана и волан с плоска долна част. Широката централна конзола позволява едновременно зареждане на два телефона и предлага много място за съхранение. Като визуален акцент служи въртящ се контролер с кристален ефект, а джобовете на вратите се отварят с докосване на бутон и имат механизъм за плавно затваряне. За атмосферата допринася и висококачествена аудиосистема Naim.

Динамика и хибридно задвижване

На пътя 9X впечатлява с ускорение, сравнимо с това на спортен автомобил, и отлична стабилност при движение в права посока. Нивата на шум в купето са изключително ниски при всякакви скорости. Въпреки огромните си размери, китайският SUV има изненадващо малък радиус на завой от едва 11,9 метра, постигнат благодарение на задните колела, които могат да завиват под ъгъл до 12 градуса. Въпреки това, маневрирането в тесни улички или планински пътища едва ли би било приятно изживяване.

Основният акцент при Zeekr 9X е неговото задвижване. То комбинира четирицилиндров бензинов двигател с три електромотора и батерия с капацитет 70 кВтч, което е повече от много изцяло електрически автомобили от среден клас. Системната мощност достига 1381 к.с., а въртящият момент е 1410 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,1 секунди, а максималната скорост е около 240 км/ч. Масата на автомобила е значителна – 3660 кг, но това му осигурява пробег само на ток от около 350 км (според китайския цикъл CLTC).

Батерията поддържа зареждане с мощност до 600 кВ, което позволява заряд от 20% до 80% само за девет минути. Очаква се цената на Zeekr 9X да се доближи до 100 000 британски лири за най-високото ниво на оборудване.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации