Големите двигатели постепенно отиват в историята и следващото, пето поколение на Mercedes-AMG C 63 е поредното доказателство за това. „Напомпаният“ седан ще получи задвижване на четирите колела, а също така и електрифициран силов агрегат, в чиято основа е 2,0-литровият турбомотор М139. Той ще бъде част от „мека“ хибридна система EQ-Power+.
Отказът от използването на най-мощния в света 4-цилиндров мотор вместо досегашния V8 ще позволи намаляване на теглото и по-доброто му разпределение между осите. Турбодвигателят M139 развива 421 с. и 500 Нм, като тежи с 48,5 кг. по-малко от V8 М177, с който сега се оборудва седана.
Дори с допълнителен електромотор и батерия новият C63 ще бъде по-лек, а използването на хибридна трансмисия ще позволи и постигане на нисък център на тежеста.
Въпреки промените, мощността на новия Mercedes-AMG С 63 ще е по-голяма. Прогнозира се над 500 к.с. и въртящ момент от 750 Нм. За това ще помогне 48-волтовият стартер-генератор EQ-Boost, познат от семейството „53“ на Mercedes-AMG. При C 63 електромоторът ще развива 22 к.с. повече, като въртящият момент от 250 Нм се запазва.
В момента Mercedes-AMG C 63 S (версия W205) развива 510 к.с. и 700 Нм въртящ момент. Новата хибридна система с 2,0-литров мотор ще се поставя и на версията C 43, която сега е оборудвана с V6 с обем 3,0 литра. Тя ще се поставя и на кросоувърите Mercedes-AMG от семейството GLC с индекси 43 и 63.