Срещата в сряда в Париж трябваше да уеднакви позициите на отборите във Формула 1 с тези на ФИА и Liberty Media за промените в правилата, които трябва да влязат в сила за сезон 2021. Обсъждането на новите правила закъсня, но за да станат те факт, то трябва да бъдат одобрени до 31 октомври. Предполага се, че малко преди това съдържанието на новите правила ще бъде оповестено, но засега изтеклата информация от срещата подсказва, че компромисите няма да са никак леки.

Да видим кой какво иска от новите правила и кои промени имат най-сериозен шанс за реализация.

Относно промените в правилата за аеродинамиката, смята се, че McLaren, Renault, Alfa Romeo и Williams подкрепят въвеждането на концепцията за коли с т.нар „граунд ефект”. Така подът на колата ще генерира много по-сериозно аеродинамично притискане, като драстично ще се намалят потоците мръсен въздух, които колите оставят след себе си и влияят на автомобилите зад тях. Това решение ще позволи повече изпреварвания, но големите отбори – Ferrari, Mercedes и Red Bull държат на по-свободна трактовка на тази част от техническите правила, като имат и собствени предложения за формулиране на тези регулации.

По-рано тази година Ferrari успя да се пребори за отпадането на идеята за използване на стандартни компоненти във всички болиди – спирачките бяха идеален пример за това. В същото време най-вероятно идеята за използване на еднакво оборудване при провеждане на боксовете ще бъде одобрена.

Все още не се знае накъде ще поеме форматът на състезанията във Формула 1. Но пък е сигурно, че идеята на Рос Браун за три квалификационни състезания през 2020, които да заместят традиционните квалификации, не е получила подкрепа и няма да се реализира. Въпреки че ФИА и ФОМ имат възможност да я наложат и въпреки съпротивата на тимовете, но едва ли ще се възползват от нея.

Много е възможно за 2021 да се постигне пробив за колите с „граунд ефект” и ще е интересно да видим дали ще се стигне до замразяване на двигателите и евентуално опростяването на задвижващите системи. Това ще намали разходите на доставчиците и може да се реализира бързо, тъй като се оказа, че няма нови желаещи да влязат във Формула 1 като доставчици на мотори и сега ФИА и Liberty Media са готови да отговорят на интересите на вече действащите доставчици. Скоро обаче всичко ще стане ясно.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации