Благодарение на MX-5, японската компания предлага роудстър от 1989 година, като формулата е удоволствие от шофирането на достъпна цена. И след над 30 години, успехът е явен – почти 1,1 милиона продадени коли – основно в САЩ и Европа.
Още при лансирането на MX-5 NA акцентът беше поставен върху ниското тегло. Сега, пет поколения по-късно, теглото на MX-5 е нараснало от 955 на около 1000 килограма, но въпреки това колата си остава лека. И в Mazda искат да запазят тази формула и с новия модел, който да е по-лек от ND или да е близо до неговото тегло. Размерите на двуместния роудстър няма да се променят – дължина 3915 мм, широчина 1735 мм и 1225 мм височина, а колесната база е 2310 мм.
Но съчетаването на леката конструкция с електрификацията изглежда неизбежно, въпреки че това ще доведе до използването на тежки батерии.
„Ниското тегло и компактните размери са ключов елемент от характера на MX-5. Дори и да електрифицираме модела, трябва да намерим начин да запазим ниско теглото на MX-5”, обясни Ичиро Хиросе, шеф на направление Изследване и развитие в Mazda.
Главният дизайнер Икуо Маеда също предпочита електрифицираните двигатели, заради промяната на общественото мнение.
„Предпочитанията на клиентите на спортни автомобили се променят, така че ние трябва да мислим за тези социални промени. Те искат да разполагат с възможно най-добрия двигател, така че търсим различни варианти, за да изпълним тази задача”, смята Маеда.
Въпреки, че все още няма нищо решено относно задвижването на новата MX-5, Хиросе е уверен, че Mazda трябва да „създаде автомобил, за който клиентите да нямат притеснения относно замърсяването на природата”.
Предполага се, че до 2022 година дизайнът на роудстърът ще се промени значително, без обаче това да промени ДНК-ата на модела. Най-вероятно, дизайнът на MX-5 ще поеме в посоката, указана от Mazda MX-30.