В същото време агенция Reuters цитира анонимен източник, който твърди, че в споразумението за раздялата на Де Мео с VW Group има клауза, която не му позволява да заема сходна позиция в друга компания, която е конкурент на досегашния му работодател. И точно тази клауза е спънката в преговорите на Де Мео с Renault, но очакванията са, че тя ще бъде преодоляна. Все още обаче не се знае колко дълъг трябва да е този период, в който Де Мео няма да може да ръководи друг автомобилен производител. А това ще е важно и за VW Group, и за Renault с оглед на познанията на Лука за развитието и стратегията на испанската марка и германския гигант.
А за да стане историята още по-заплетена, друг източник на Reuters твърди, че Де Мео е напуснал SEAT, но остава част от VW. Германският концерн притежава Lamborghini, Bugatti, Bentley, Skoda, VW, Audi, Porsche, Ducati, освен SEAT.
Битката по върховете Renault-Nissan продължава, като началото й беше дадено с ареста на бившия вече шеф на гиганта Карлос Гон, който преди повече от година беше арестуван в Токио, а в края на 2019 избяга в Бейрут.
В момента начело на Renault е временен шеф – Клотилд Делбо, която наследи Тиери Болоре, който беше отстранен в средата на октомври.
„Лука де Мео е във финалния списък за шефове на Renault, но там е и Клотилд Делбо”, заяви източник от френската компанията.
Де Мео пое SEAT през 2015 година и успя да съживи испанската марка, която регистрира успешно навлизане и в SUV сегмента.