Канадският милиардер Лорънс Строл е съвсем близо до това да се сдобие с контрол над британския производител на спортни автомобили Aston Martin. Информацията е на агенция Bloomberg, която цитира източници, близки до сделката.

Според постигнатата договореност между двете страни Строл ще инвестира 260 милиона долара в развитието на Aston Martin, а срещу това ще получи „сериозен дял” в компанията. Това естествено означава „контролен дял”, тъй като без него подобна инвестиция не е оправдана. В момента над 60% от акциите на Aston Martin принадлежат на частните инвестиционни компании Investindustrial и Adeem, а цената на акциите спадна с 75% от 2018 година насам, когато фирмата излезе на борсата.

С парите на Строл Aston Martin ще успее да установи някакъв контрол над бързо растящите заеми на компанията и да финансира следващите си проекти, сред които е и състезателната версия на хиперавтомобила Valkyrie, с която марката планира да участва в „24 часа на Льо Ман”.

Лорънс Строл е баща на пилота във Формула 1 Ланс Строл, който кара за Racing Point – тимът, в чийто основен акционер е консорциумът инвеститори, водени от Строл-старши, които купиха Force India от Вижай Малия.

Ако сделката стане факт, Строл ще вкара Aston Martin във Формула 1 като преименува Racing Point. Сделката ще е лоша новина за Red Bull, тъй като сега Aston Martin е основен спонсор на бившите световни шампиони, но това определено ще се промени с идването на нов основен акционер в британската компания.

Смята се, че основният съперник на Строл за контрол над Aston Martin е китайският гигант Geely, който в последните години залага на спорта като емоция, която продава – от придобиването на британската марка Lotus до участието на Lynk&Co в WTCR, където компанията спечели първото място при отборите.

В същото време обаче Geely изпитва негативния ефект от забавянето на китайския пазар, който остава най-важен за гиганта, а другите марки, макар и да постигат рекордни продажби като Volvo, все още имат нужда от сериозни инвестиции, за да продължи развитието им. Така че най-вероятно интересът на Geely към Aston Martin няма да се окаже толкова сериозен, колкото се смяташе доскоро.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации