Honda Civic Si
Мнозина споделят мнението, че последният истински Civic Si е точно осмото поколение на модела. Той разполага с 2,0-литров четирицилиндров агрегат, който произвежда почти 200 к.с. и механичен диференциал с ограничено приплъзване. Да, вярно е, че му липсва силата на турбо конкурентите му, но за сметка на това, Si компенсира с пъргаво управление и предвидимо разгръщане на мощността. Смеем да твърдим, че той е един от най-интересните и желани компактни спортни модели от своето поколение.
MazdaSpeed 3
MazdaSpeed 3 не е първият „напомпан“ модел на спортната дивизия на марката, но определено е този, който събра всички погледи, благодарение на 263-те си конски сили, диференциала с ограничено приплъзване и шестстепенната ръчна скоростна кутия. Моделът получава предимно позитивни отзиви, като автомобилните журналисти често възхваляват перфектния му баланс между отлично представяне и ниска цена.
Mini Cooper S
Второто поколение R56 Cooper S беше представено в сянката на своя предшественик R53 от 2002-06 г. По-ранната версия разполагаше с 1,6-литров Tritec агрегат, който бе разработен от Chrysler/Rover. След това, той бе заменен от 1,6-литров Prince турбо двигател на BMW/Peugeot, който разполагаше с 173 к.с. и 239 Нм въртящ момент. Дори и в днешни дни, феновете на марката все още спорят кой от двата двигателя е по-добър. Безспорно е обаче, че ако сте фен на ретро автомобилите и динамичното управление, Mini е един от най-добрите варианти.
Mitsubishi Eclipse
Тук мненията са доста смесени. Когато третата генерация на Eclipse излезе на пазара, доста хора бяха разочаровани от размерите, теглото, странния стил на модела и задвижването на предните колела. Опционалният V6 агрегат също не помогна, защото се оказа твърде тежък за малкото купе. В същото време, на пазара се появи и по-лекия и способен Lancer Ralliart, който засенчи модела, като това беше „последният пирон в ковчега“ на Eclipse.
Volkswagen Golf GTI
Golf GTI се завърна с гръм и трясък през 2005 г. Задвижването е поверено на 2,0-литров турбо FSI агрегат, който произвежда абсолютно адекватните 200 к.с. Автомобилът е бърз и прецизен, като имате избор между стандартна шестстепенна ръчна и полуавтоматична DSG скоростна кутия. Разбира се, любимите ни карирани седалки и червените GTI елементи също са налице.
Mitsubishi Lancer Ralliart/Evo
Подобно на Subaru Impreza, Lancer се предлагаше в два „по-горещи“ варианта със задвижване на четирите колела – Ralliart (237 к.с.) и Evolution X (291 к.с.). За разлика от Evo, „по-слабата“ версия има и Sportback вариант, който я прави много по-практична за всеки ден, а като допълнение и двата модела предлагат автоматична скоростна кутия с два съединителя, която е доста адекватна за времето си.
Hyundai Tiburon
Позната още като Hyundai Coupe, втората генерация на модела с предно предаване разполага с избор от два двигателя – 2,0-литров четирицилиндров агрегат с 138 к.с. или 2,7-литров V6 с 172 к.с. Това е било достатъчно, поне за времето си, за да влезе в графа „спортни“. Моделът не остави огромна следа в автомобилния свят, но пък свърши една друга важна работа – положи основите на два много успешни бъдещи модели: Veloster и Genesis Coupe.
Nissan Sentra SE-R Spec-V
Sentra SE-R Spec-V e оборудвана с 2,5-литров четирицилиндров бензинов агрегат, който произвежда 200 к.с. и 244 Нм. Заедно с шестстепенната ръчна скоростна кутия идва и диференциал с ограничено приплъзване. Иначе скучният интериор е допълнен от спортни седалки, червени колани и волан с червени шевове. Всичко останало си е … ами Sentra, но пък цената срещу която получавате всичко това, определено не е за подценяване.
Subaru Impreza WRX и STI
С риск да се повторим, подобно на Lancer, Impreza се предлага в два „напомпани“ варианта – WRX (225 к.с.) и STI (305 к.с.). За разлика от Mitsubishi обаче, тук няма опция за автоматична скоростна кутия с два съединителя. И двата модела предлагат прекрасни възможности за забавление, както и ежедневна използваемост.
Volvo C30
Автомобилите на Volvo често се свързват с практичността, но C30 е по-скоро лайфстайл хечбек. Въпреки че е описан като купе, модела разполага с четири пълноразмерни седалки, но не очаквайте особено много място за краката отзад и в багажника. Автомобилът е с конфигурация от 3 врати, което значи, че едва ли ще хареса на семействата, но пък избора на двигатели е повече от задоволителен. Най-интересният от всички е 2,5-литровия турбо бензин, който се използва и при Ford Focus ST, но е малко безсмислен, като вземем предвид теглото на модела. Типично за марката, фокусът е върху безопасността, като тук C30 може да засрами много от тогавашните си преки конкуренти.