Стюардите на рали Дакар и FIA наказаха лидера в състезанието Карлос Сайнц с 10 минути за действие, което определят като опасно по време на етап 7. Отборът Peugeot Total изрази своето намерение да обжалва това решение, което не разбира и смята за неоснователно.
„Състезател n°254, управляващ четириколесен мотоциклет, е направил оплакване от екипажа Сайнц / Круз, който според него се е държал опасно на километър 184 от SS7. В резултат на това оплакване, Карлос Сайнц е бил помолен да се яви пред стюардите в понеделник 15 януари в Салта (Аржентина). След като се е запознал с оплакването, той e оспорил обвинението, че е имало съприкосновение със състезателя, като вместо това е посочил, че с реакцията си е успял да избегне удар, който би бил изключително сериозен, на фона на скоростите в този момент“, се казва в съобщението на Peugeot.
Няколко часа по-късно, стюардите решиха да наложат по-леко наказание от 10 мин, като в подобни моменти може да се стигне до дисквалификация. Peugeot обаче ще обжалват наказанието.
“Много съм разстроен от това решение. Версията за събитията описана от пилота на четириколесния мотоциклет не съвпада с реалността. В действителност, моята реакция доведе до това да избегнем инцидент. Съжалявам за случилото му се, но това което стана, беше че аз се доближих до него и активирах сентинела. Той спря от едната страна и ме погледна. Имаше много място, въпреки че пътят беше много кален. След това той загуби контрол и се върна на пътя. Завих, за да го избегна и въпреки че беше много тясно, нямаше контакт между нас. В крайна сметка, той завърши етапа на 12-та позиция. Ако се бяхме ударили, разбира се, че бих спрял. Абсолютно не съм съгласен с това решение”, коментира Сайнц.
“Това решение е неразбираемо. Няма нищо конкретно по случая и са само думи на един срещу думи на друг. Що се отнася до нас е доста ясно, че не е имало контакт между четириколката и автомобила. Ако наистина се беше случило, както твърди пилота на четириколката, за съжаление той може би нямаше да има възможност да бъде тук и да говори за това, предвид скоростта на колата. Всички наши данни поддържат версията на Карлос за събитието, който винаги се е държал безупречно. Пилотът, който твърди, че машината му е била повредена финишира 12-ти на етапа и след това 10-ти на следващия, който беше втората половина от маратонския етап. Това 10-минутно наказание е напълно произволно. Стюардите наказват Карлос за това, че не е спрял, въпреки че не е имало удар. Още повече, дори поведението на Карлос да е заслужавало наказание, то е трябвало да бъде присъдено под формата на глоба, а не като наказание с време- присъдено по произволен начин, което рефлектира върху участието в състезанието. Така че, разбира се, ние изразихме нашето намерение да обжалваме. В резултат на това е вероятно да не знаем кой е победителят на Дакар 2018 в събота в Кордоба. В допълнение към принципния въпрос, да водиш с 1 час и 6 минути е много по-различно от това да си лидер с 56 минути, предвид предизвикателствата на етапите, които предстоят през следващите няколко дни”, обясни Бруно Фамен, шеф на екипа.
След отменения девети етап, днес пилотите ще покрият цели 795 км от Салта до Белен, от които 372 състезателни. В терена има дюни, обширни пясъчни плата и пресичане на реки.
„Състезател n°254, управляващ четириколесен мотоциклет, е направил оплакване от екипажа Сайнц / Круз, който според него се е държал опасно на километър 184 от SS7. В резултат на това оплакване, Карлос Сайнц е бил помолен да се яви пред стюардите в понеделник 15 януари в Салта (Аржентина). След като се е запознал с оплакването, той e оспорил обвинението, че е имало съприкосновение със състезателя, като вместо това е посочил, че с реакцията си е успял да избегне удар, който би бил изключително сериозен, на фона на скоростите в този момент“, се казва в съобщението на Peugeot.
Няколко часа по-късно, стюардите решиха да наложат по-леко наказание от 10 мин, като в подобни моменти може да се стигне до дисквалификация. Peugeot обаче ще обжалват наказанието.
“Много съм разстроен от това решение. Версията за събитията описана от пилота на четириколесния мотоциклет не съвпада с реалността. В действителност, моята реакция доведе до това да избегнем инцидент. Съжалявам за случилото му се, но това което стана, беше че аз се доближих до него и активирах сентинела. Той спря от едната страна и ме погледна. Имаше много място, въпреки че пътят беше много кален. След това той загуби контрол и се върна на пътя. Завих, за да го избегна и въпреки че беше много тясно, нямаше контакт между нас. В крайна сметка, той завърши етапа на 12-та позиция. Ако се бяхме ударили, разбира се, че бих спрял. Абсолютно не съм съгласен с това решение”, коментира Сайнц.
“Това решение е неразбираемо. Няма нищо конкретно по случая и са само думи на един срещу думи на друг. Що се отнася до нас е доста ясно, че не е имало контакт между четириколката и автомобила. Ако наистина се беше случило, както твърди пилота на четириколката, за съжаление той може би нямаше да има възможност да бъде тук и да говори за това, предвид скоростта на колата. Всички наши данни поддържат версията на Карлос за събитието, който винаги се е държал безупречно. Пилотът, който твърди, че машината му е била повредена финишира 12-ти на етапа и след това 10-ти на следващия, който беше втората половина от маратонския етап. Това 10-минутно наказание е напълно произволно. Стюардите наказват Карлос за това, че не е спрял, въпреки че не е имало удар. Още повече, дори поведението на Карлос да е заслужавало наказание, то е трябвало да бъде присъдено под формата на глоба, а не като наказание с време- присъдено по произволен начин, което рефлектира върху участието в състезанието. Така че, разбира се, ние изразихме нашето намерение да обжалваме. В резултат на това е вероятно да не знаем кой е победителят на Дакар 2018 в събота в Кордоба. В допълнение към принципния въпрос, да водиш с 1 час и 6 минути е много по-различно от това да си лидер с 56 минути, предвид предизвикателствата на етапите, които предстоят през следващите няколко дни”, обясни Бруно Фамен, шеф на екипа.
След отменения девети етап, днес пилотите ще покрият цели 795 км от Салта до Белен, от които 372 състезателни. В терена има дюни, обширни пясъчни плата и пресичане на реки.