Corvette от 1963 г.: преживял пожар и кражба, изоставен от 45 години

На пръв поглед този Corvette от 1963 г. изглежда в окаяно състояние и е напълно разбираемо, ако повечето хора просто го подминат. Въпреки това външният вид лъже, тъй като автомобилът се продава с множество допълнителни части, а състоянието му не е толкова лошо, колкото изглежда. Той изисква цялостна реставрация, което не е изненада предвид всичко, през което е преминал през последните няколко десетилетия.

Един специален модел от 1963 г.

Когато стане дума за Corvette от 1963 г., първият образ, който изниква в съзнанието на повечето ентусиасти, е този на купето с разделено задно стъкло. Този модел е изключително търсен в колекционерските среди, а заможни купувачи са готови да платят цяло състояние за екземпляр, който отговаря на правилните критерии. Цената на добре запазено купе може да надхвърли 200 000 долара.

Дизайнът с разделено задно стъкло е характерен само за моделната 1963 година. Въпреки че първоначално се оказва доста популярен и купетата съставляват почти половината от цялото производство на Corvette за годината, днес тези автомобили са рядкост. През 1963 г. Chevrolet произвежда общо 21 513 броя Corvette, от които 10 594 са купета.

Драматичната история на един кабриолет

Кабриолетът не е толкова желан, колкото купето, и екземпляр от 1963 г. е значително по-малко ценен. Въпреки това колекционерите харесват и тези автомобили, особено ако разполагат с редки опции. Например, едва 1,5% от всички произведени Corvette през тази година са поръчани със светлини за заден ход. Тази опция е струвала само 10,80 долара, но само 318 клиенти са сметнали, че се нуждаят от нея. Малка част от тези автомобили са били кабриолети, така че намирането на такъв днес го превръща в истинска колекционерска находка.

Конкретният Corvette от снимките е кабриолет, който е преминал през много изпитания. Продавачът в eBay твърди, че автомобилът е паркиран в началото на 80-те години, което означава, че не е мърдал от мястото си от около 45 години. Това със сигурност не е добра новина за някой, който планира пълна реставрация, но предвид факта, че е модел от 1963 г., той все още може да бъде желан проект, независимо от състоянието си.

Какво се крие под капака?

През 1963 г. гамата двигатели включва три варианта, всички с работен обем от 5,4 литра (327 кубични инча). Базовият двигател произвежда 250 к.с. благодарение на четирикамерен карбуратор Carter, докато версията L75 увеличава мощността до 300 к.с. Модификацията L76 е с по-висока степен на сгъстяване (11.25:1) и достига 340 к.с., а върховият L84 заменя карбуратора с механичен инжекцион, за да развие 360 к.с. Именно последният двигател е най-рядък, тъй като е монтиран в едва 12,1% от всички произведени автомобили. Това не е изненадващо, като се има предвид цената му от 430 долара – четири пъти по-скъп от L76 (107 долара), който е избран от 32% от купувачите.

Цена и потенциал за реставрация

В крайна сметка всичко опира до продажната цена. Този автомобил изисква огромна работа във всяко едно отношение, но продавачът настоява, че с него се предлагат и много допълнителни компоненти, които биха улеснили процеса по възстановяване. Ето защо той смята, че 20 000 долара е справедлива цена, въпреки че е оставил и възможност за отправяне на оферта в eBay.

Автомобилът се намира в Спотсилвания, Вирджиния, и новият му собственик ще трябва да организира транспортирането му. Въпреки тежкото състояние, това е проект с огромен потенциал да се превърне в истинска атракция.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации