Daimler Buses получи поръчка от Sihltal Zürich Uetliberg Bahn SZU AG (SZU) за проектиране и изграждане на зарядна инфраструктура в автобусното депо „Рютихоф“ във Веденсвил, на брега на Цюрихското езеро.
Депото „Рютихоф“ е най-голямото за така наречените „Цимербергски автобуси“ на SZU. До края на 2026 г. Daimler Buses Schweiz AG ще изгради множество зарядни станции в съществуващите сгради на депото, предназначени за зареждане през деня и нощта, включително и дигитална система за управление на натоварването.
В окончателния си вид проектът предвижда интегрирането на общо 43 зарядни точки тип CCS2 в съществуващия автобусен гараж. Те ще осигуряват бързо зареждане с прав ток до 150 кВт на превозно средство. Инвестицията за частта, реализирана от Daimler Buses Schweiz AG, възлиза на около 7,3 милиона швейцарски франка (приблизително 7,8 милиона евро).
Това е четвъртото подобно депо за електрически автобуси, което Daimler Buses изгражда като изпълнител на проект до ключ в Швейцария, интегрирайки го в съществуващи сградни структури. Предишните проекти в страната са били с мащаб между десет и 28 зарядни точки.
От SZU подчертават, че това е стратегическо решение за устойчив и сигурен в бъдещето транспорт. Изборът на Daimler Buses Schweiz AG за генерален изпълнител подчертава фокуса на компанията към иновации и екологична отговорност. Daimler Buses носи цялостната отговорност и доставя всички компоненти на проекта до ключ. В екипа участват партньорите Sihltal Zürich Uetliberg Bahn SZU AG, EBP Schweiz AG, AHW Busbetriebe AG, ABB E-mobility AG, WV Baumanagement AG, Impuls Bern AG и Sinos GmbH.
Пакетът от услуги на Daimler Buses Schweiz AG включва всички строителни дейности, необходими за изграждането на зарядната инфраструктура с CCS2 конектори в депото „Рютихоф“. Това обхваща цялостното планиране, архитектурни и конструктивни услуги, както и електрически инсталации, издигане на металната конструкция за зарядните станции, доставка на самите устройства и интегриране на цялата инфраструктура в съществуващите сгради на депото.
Основен фокус е внедряването на концепцията за електрозахранване, което се постига чрез изграждане на трансформаторни станции. От централно значение е и инсталирането на дигитална система за управление на натоварването и зареждането от Sinos. Тя осигурява предварителна климатизация, следене на оставащия пробег на електрическите автобуси и ефективен контрол на консумацията на енергия, като така се избягват пикови натоварвания и прекъсвания на захранването. Това е особено важно, ако всички автобуси трябва да се зареждат почти едновременно през нощта, както и през деня, ако няколко автобуса се нуждаят от междинно зареждане по едно и също време.
SZU е сключила договор за сервиз и поддръжка с Daimler Buses Schweiz AG за цялата зарядна инфраструктура, който осигурява експлоатацията ѝ за период от 15 години и гарантира висока степен на надеждност.
В допълнение, AHW Busbetriebe AG, която оперира от името на SZU, е поръчала доставката на 13 електрически автобуса Mercedes-Benz eCitaro – единични и съчленени. Всички те са оборудвани с новото поколение батерии NMC4. Зарядните гнезда тип CCS2 на автобусите eCitaro и eCitaro G са разположени отстрани, в предната и задната част, за да се осигури максимална гъвкавост при зареждане на отделните станции в депото.
Доставките ще се извършват поетапно от четвъртото тримесечие на 2026 г. до първото тримесечие на 2027 г.
Последвайте ни в Google News