Наистина ли е спортен новият електрически модел?
Ричард Хамънд отново влиза в ролята на автомобилен водещ с последния епизод на DriveTribe, посветен на изцяло новия, електрически Ford Capri. Както може да се очаква, темата за възраждането на легендарното име предизвиква множество коментари. Като елегантен детайл във видеото се появява и класическият Capri 3.0 GXL от 1974 г., с който Хамънд завърши последното си приключение в The Grand Tour.
Без да разкриваме финалната оценка на Хамънд за този средноголям електрически SUV, можем да кажем, че първите му впечатления са положителни. Дизайнът на интериора получава одобрение, както и возията и управляемостта, въпреки една критика към системата за регенеративно спиране с един педал. Цената също е спорен момент – във Великобритания тя започва от 56 185 паунда (около 69 000 долара), но все пак това е много по-различен автомобил от модела, спрян от производство през 1986 г.
С дължина над 4,5 метра и тегло между 2 020 и 2 115 кг, електрическият Capri е по-близо до своя конкурент Volkswagen ID.5, отколкото до своя предшественик купе от 70-те години. Въпреки това Ford са се постарали да запазят фини препратки към оригинала. Такива са скосената линия на покрива и металният елемент на волана. Базовият модел е със задно задвижване и един електромотор с мощност 286 к.с., докато версията със задвижване на четирите колела, която Хамънд тества, разполага с два мотора и обща мощност от 340 к.с. – почти двойно повече от V6 двигателя на първото поколение. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,4 секунди при базовия модел и 5,3 секунди при по-мощния. И двете версии се предлагат с батерии от 77 или 79 кВч, осигуряващи пробег до 628 км (около 557 км за ниво на оборудване Premium) и използват архитектурата MEB на Volkswagen, също като новия Ford Explorer.
Ford Capri: Какво се крие зад името?
И сега към причината повечето читатели да отворят тази статия: емблемата, която Ford върна към живот след 38-годишна пауза. Това далеч не е първият път, в който компанията използва легендарно име за нов електрически модел – вече споменахме Explorer, а Mustang Mach-E е най-яркият пример. Ако обаче очаквате гневна тирада от човека, който обожава класическия Mustang от 1968 г., ще останете разочаровани. Темата, разбира се, се обсъжда подробно, но вместо да критикува маркетинговото решение на Ford, Хамънд е изненадан колко „да… спортен“ всъщност е новият електрически кросоувър.
Междувременно, оригиналният Ford Capri от приключението в Ботсвана ще бъде напълно реставриран от инженерната фирма на Хамънд – The Smallest Cog. Преди няколко месеца Майк Фърни от DriveTribe направи пълен преглед на сегашното състояние на класическия автомобил, след като наскоро участва в състезателен ден на пистата Силвърстоун с напълно възстановеното Subaru Impreza WRX STI от друг специален епизод.
Последвайте ни в Google News