Volvo отлага прехода си към изцяло електрически автомобили в Австралия

Първоначалният план за 2026 г. е отменен заради пазарните реалности

Volvo Car Australia преразгледа плановете си за преминаване към изцяло електрическа гама, като се отказа от първоначално обявената цел това да се случи до 2026 г. Въпреки че дългосрочният ангажимент остава, компанията ще продължи да предлага автомобили с бензинови двигатели в обозримо бъдеще.

Решението представлява промяна спрямо обещанието, дадено през 2022 г. от местния управляващ директор Стивън Конър, който тогава категорично заяви, че австралийското подразделение ще продава само електромобили от 2026 г. нататък.

Този ход следва и преразглеждането на глобалната стратегия на шведската марка, която се отказа от амбициозния си план да продава единствено електрически автомобили в световен мащаб до 2030 г.

Новият ключов момент: премиерата на EX60

По време на събитие за медиите Стивън Конър обясни, че компанията не се отказва от целите си, а само променя графика. Ключов момент в новия план ще бъде премиерата на изцяло електрическия SUV модел EX60, която е насрочена за средата на 2026 г.

Конър заяви, че в дългосрочен план както на местно, така и на глобално ниво, Volvo остава напълно ангажирана с прехода към електрическо задвижване и постигането на климатична неутралност до 2040 г. „Когато EX60 пристигне, това ще бъде моментът, в който ще преценим дали да се ангажираме напълно и да спрем производството на XC90 и XC60“, добави той.

Пазарът диктува промяната

Причината за промяната в стратегията е проста – търсенето на електрически автомобили не расте с очакваните темпове. В същото време продажбите на хибриди в Австралия бележат сериозен ръст. През изминалата година те са се увеличили със 76%, а тези на плъгин хибридите (PHEV) – с над 100%.

Стивън Конър обясни, че светът се е променил значително от първоначалното обявяване на плана. Според него повечето потребители преминават от бензинови или меки хибриди към плъгин хибриди и след това към изцяло електрически автомобили. Той вярва, че повечето домакинства ще имат по два автомобила – един напълно електрически и един плъгин хибрид.

Технологичният напредък при плъгин хибридите също играе роля. „Когато за пръв път представихме нашите плъгин хибриди, пробегът им на батерия беше около 30 км. Сега достигаме 70 км, а следващото поколение вероятно ще предлага 150 км, което ги прави чудесна алтернатива“, коментира Конър.

Стратегия, водена от клиентите

В резултат на забавения ръст в продажбите на електромобили и скока в търсенето на PHEV модели, Volvo временно пренасочва ресурси към хибридните си технологии. В момента в Австралия марката предлага меки хибридни версии на XC40, XC60 и XC90, като последните два се предлагат и като плъгин хибриди.

Конър подчерта, че сега стратегията се води от потребителите, а не се налага от производителя. Въпреки това той е категоричен, че всеки нов модел, който Volvo разработва, ще бъде изцяло електрически.

Компанията очаква през 2026 г. електромобилите да съставляват повече от половината от продажбите ѝ в Австралия, като голяма част от тях ще се дължат на новия EX60. За да подсили електрическата си гама, Volvo също потвърди, че до началото на следващата година на местния пазар ще дебютират големият седан ES90 и компактният SUV EX30 Cross Country.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации