Правителството на Австралия разглежда възможността да предприеме действия срещу евтините китайски електрически автомобили, които заливат местния пазар и застрашават конкуренцията. Това става ясно от репортаж на The Sydney Morning Herald.
Според изданието, администрацията на премиера Антъни Албанезе планира промени в търговската си политика на фона на нарастващите глобални притеснения относно международната експанзия на Китай.
В изявление пред вестника министърът на търговията Дон Фарел заяви, че темата вероятно ще бъде обсъдена на среща на Световната търговска организация (СТО) в началото на следващата година, без обаче изрично да споменава Китай.
Според думите на Фарел, през март предстои среща в Африка, на която Австралия ще настоява за реформа в СТО, за да може организацията да отговори адекватно на съвременните търговски проблеми. Той добави, че СТО трябва да се съсредоточи върху въпросите, свързани с пазарното пренасищане, като посочи за пример стоманата и електрическите автомобили.
Тази новина идва на фона на амбициозните планове на федералното правителство за намаляване на емисиите с над 60% до 2035 г. Постигането на тази цел би означавало огромен ръст в броя на електрическите автомобили по пътищата, достигащ до 50% от общия автопарк.
В момента достъпният сегмент на пазара на електромобили в Австралия е доминиран от китайски производители. BYD, GWM и MG, заедно с корейската Hyundai, са единствените марки, които предлагат модели на цена под 40 000 австралийски долара.
Китайските компании бързо увеличават пазарния си дял, като през август и четирите споменати марки са намерили място в топ 10 на най-продаваните автомобили в страната.
Според анализатори от индустрията, китайското правителство субсидира автомобилната индустрия, за да може тя да привлича купувачи с по-ниски цени в сравнение с моделите от Европа, останалата част на Азия и САЩ. Местните ръководители на компаниите обаче отричат тези твърдения.
Европа вече въведе мита до 45% върху китайските електрически автомобили, докато в САЩ те са практически забранени заради законодателство, ограничаващо използването на китайски софтуер и хардуер.
Въпреки че коментарите на министър Фарел не очертават конкретни планове за мита или други мерки за оскъпяване на китайските автомобили, те ясно показват, че правителството следи внимателно ситуацията и е обезпокоено от нарастващата роля на китайските превозни средства.
Последвайте ни в Google News