Хибридният Mitsubishi ASX засега остава извън плановете

Впечатляващият нов Mitsubishi ASX няма да има хибридна опция в близко бъдеще, въпреки че такава се предлага в Европа.

Липсата на електрифицирана версия

Въпреки че продажбите на хибридни автомобили нарастват, Mitsubishi изглежда не бърза да добави такова задвижване към наскоро представеното второ поколение ASX. На европейския пазар съществуват бензиново-електрически версии, които са базирани на обновения Renault Captur и се произвеждат в Испания. Засега обаче тези варианти остават извън плановете на компанията за австралийския пазар.

Основни причини и регулации

Според австралийското подразделение на Mitsubishi, хибридни модели няма да са необходими, за да може ASX да отговаря на законодателството за емисиите до 2027 г. Като друга основна причина за липсата на електрифициран вариант се посочва по-високата му цена.

Изцяло новият ASX е радикално различен от своя предшественик във всяко едно отношение, с изключение на името и размерите си. Въпреки това купувачите в Австралия няма да имат достъп до една технология, която може да се окаже ключова в следващите години – хибридното задвижване.

Това се случва, въпреки че в Европа се предлага пълноценна хибридна версия. Според Mitsubishi Motors Australia (MMAL) обаче, това е опция, без която компанията може да мине на този етап.

Тим Кларк, продуктов мениджър за SUV и електрически модели в MMAL, заяви, че хибриден ASX в момента не фигурира в продуктовия план на компанията. Той добави, че се търси икономическа обосновка, която да направи подобна версия възможна. Кларк поясни, че с новия модел компанията се цели в най-масовата част от сегмента на малките SUV автомобили и ще продължи да подобрява продукта през целия му жизнен цикъл.

Въпреки че покриването на новия държавен стандарт за ефективност на превозните средства (NVES) няма да е проблем за ASX при пазарния му дебют, в бъдеще компанията може да срещне трудности да остане в рамките на изискванията, тъй като те ще стават все по-строги.

Ценови предизвикателства

Новото поколение ASX напълно променя репутацията на своя предшественик, който дълго време беше най-евтиният малък SUV на австралийския пазар. Новият модел се позиционира като предложение от по-висок клас с богато оборудване. Гамата включва три версии на цени между 37 740 и 46 490 австралийски долара.

Добавянето на хибридно задвижване неминуемо би оскъпило модела – обикновено с между 4000 и 5000 долара. Това би затруднило конкуренцията с базовите версии на Toyota Corolla Cross GX (37 440 долара) и хибридния Hyundai Kona (36 700 долара), което представлява сериозно предизвикателство за продуктовите мениджъри на Mitsubishi.

Все пак компанията разполага с време, за да прецизира стратегията си за ASX. Като се има предвид, че според данните за 2024 г. двигателите с вътрешно горене все още съставляват 80% от продажбите в сегмента на малките SUV автомобили, новият ASX продължава да е насочен към широка аудитория.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации