Leapmotor, китайският производител на електромобили, в който Stellantis има дялово участие, разширява гамата си с нов флагмански SUV. Моделът, наречен D19, е планиран за официален дебют на 16 октомври и обещава луксозно излъчване и модерни технологии на изключително достъпна цена.
Автомобилът ще се предлага както в изцяло електрически вариант, така и като хибрид с удължен пробег, целящ да се конкурира с утвърдени премиум модели.
Дизайн, вдъхновен от луксозния клас
Първите изображения разкриват внушителния силует на големия SUV и неговия светлинен подпис с тънки дневни светлини отпред и цяла LED лента отзад. Въпреки че официалните тийзъри показват само части от дизайна, в китайските социални мрежи вече се появиха снимки на целия автомобил.
С дължина от около 5,2 метра, D19 е съизмерим с модели като BMW X7 и Mercedes-Benz GLS. Един от най-отличителните елементи в дизайна е дебелата хромирана лайстна, която обгръща страничните прозорци и скрива задната колона, създавайки усещане, напомнящо за стила на Rolls-Royce Cullinan и Mercedes-Maybach GLS.
Разделените предни светлини, изчистените повърхности на каросерията и хромираните джанти допълнително подсилват препратките към луксозните британски и германски марки.
Технологии и задвижване
Интериорът все още не е показан, но се очаква да разполага с усъвършенстван дигитален кокпит със специален дисплей за пътника до водача, както и с висококачествени материали. Според информацията D19 ще разчита на два чипсета Qualcomm Snapdragon 8797 – единият за инфоразвлекателната система, а другият за системите за подпомагане на водача. На покрива се забелязва и LiDAR сензор.
Leapmotor D19 ще се предлага с две опции за задвижване. Изцяло електрическата версия се очаква да предложи пробег от над 630 км (по китайския стандарт CLTC), докато хибридният вариант с удължен пробег ще може да измине над 1300 км между зареждания с ток и гориво.
Цена, която променя правилата
Може би най-впечатляваща е цената. От Leapmotor предполагат стартова цена между 250 000 и 300 000 юана, което се равнява на приблизително 35 000 до 42 000 долара. За сравнение, това е сума, за която в САЩ може да се купи хибриден Toyota RAV4 или Honda CR-V, а в Германия – средно оборудван Toyota Yaris Cross.
Въпреки това D19 няма да бъде най-евтиният в своя клас на китайския пазар. Geely Galaxy M9 го изпреварва със стартова цена от 173 800 юана (около 24 400 долара) благодарение на текущи отстъпки.
След пазарния си дебют по-късно тази година, D19 ще се позиционира над всички останали модели на марката и ще стане новият флагман в гамата на Leapmotor. Шпионски снимки подсказват, че компанията разработва и голям миниван, който вероятно ще използва същата платформа.
На 25 септември Leapmotor обяви, че е произвела своя милионен автомобил. Компанията потвърди ангажимента си към изцяло вътрешни изследвания и разработки и целта си да се превърне в уважавана компания за интелигентни електрически превозни средства от световна класа.
Последвайте ни в Google News