Subaru разширява сътрудничеството си с Toyota в света на електрическите автомобили с модела Uncharted – електрически SUV, който се позиционира под Solterra и е технологичен близнак на Toyota C-HR+. Въпреки че името Uncharted може да се преведе като „неизследван“, този модел всъщност следва ясно очертан курс за японската марка. Той изглежда и се усеща като значително по-самостоятелен автомобил в сравнение със Solterra, който в началото приличаше твърде много на своя събрат Toyota bZ4X.
Повече индивидуалност в познато партньорство
Subaru и Toyota имат дълга история на съвместна работа. След като създадоха спортните купета BRZ и GT86 (по-късно GR86), логичното продължение беше Toyota bZ4X да послужи за основа на първия електрически модел на Subaru – Solterra. Сега идва вторият им съвместен проект, Uncharted, който е своеобразен наследник на Subaru Crosstrek. Той използва същата платформа, батерии и двигатели като Toyota C-HR+, но визуалните разлики тук са по-осезаеми, отколкото при предишните им съвместни автомобили.
Макар да споделя голяма част от ламаринените панели с C-HR+, Uncharted има по-спортен силует с купе линия, по-къс заден надвес и междуосие, което е с 100 мм по-късо. Дизайнерите на Subaru са създали изцяло нова предна част със светлинен подпис, напомнящ на Porsche, който съдържа шест светещи елемента – препратка към шестте звезди в логото на компанията. Под тях са разположени компактни основни фарове. Удълженият преден панел в цвета на купето подчертава изцяло електрическата природа на Uncharted.
Дизайн с приключенски дух
По-наблюдателните собственици ще забележат малък компас, вграден в ъгъла на пластмасовата отливка на предната броня, както и мотив на планински връх от другата страна. И двата детайла отразяват приключенския дух на Subaru. Базовият модел с предно задвижване, един мотор и батерия с капацитет 57,7 кВтч (който се очаква да бъде най-продаван) е оборудван с 18-инчови джанти, докато върховата версия със 77 кВтч батерия, два мотора и задвижване на всички колела получава 20-инчови.
Скоростта на бързо зареждане от 150 кВт е средна за сегмента, като зареждане от 10 до 80 процента отнема около 30 минути. За сметка на това Subaru оборудва стандартно всеки Uncharted с възможност за AC зареждане с мощност 22 кВт, което позволява по-ефективно използване на обществени зарядни станции. При Toyota C-HR+ тази опция е налична само за най-високото ниво на оборудване.
Инженерите на Subaru изтъкват и пътния просвет от 210 мм, който според тях е водещ в класа и още един начин да разграничат своя автомобил от Toyota. Отзад също се вижда мотив с шест звезди в стоповете и надпис Subaru, но липсва чистачка на задното стъкло, което не е идеално за марка с претенции за приключения на открито.
Багажникът с обем 404 литра е с практична форма и удобен отвор, но няма допълнително място за съхранение под предния капак. Още един скрит дизайнерски детайл е фигурка на катерач, изкачващ скала, която може да бъде открита от вътрешната страна на капачката за теглича. Разбира се, ако се наложи да я използвате, едва ли този закачлив елемент ще успее да ви развесели.
Интериор и технологии
Вътре разликите между Subaru и Toyota са по-малко, но оформлението и усещането са като цяло приятни. Воланът с по-квадратна форма е специфичен за Uncharted, а в купето са използвани различни материали, като по-дебелите предни стъкла допринасят за намаляване на шума от пътя. 7-инчовият дигитален инструментален панел е разположен далеч от водача и се гледа над, а не през волана, подобно на Solterra.
Централният 14-инчов сензорен екран предлага стандартната интеграция със смартфони и е допълнен от физически въртящи се бутони за регулиране на температурата в купето. На централната конзола има цели две подложки за безжично зареждане, а в интериора са разпръснати и допълнителни места за съхранение.
Възможности на пътя и извън него
Една от функциите, които Subaru предлага за разлика от Toyota, е режимът „X mode“, предназначен за офроуд шофиране. При избора му, камера позволява на водача да вижда „през“ предния капак на автомобила към терена отдолу. Заслужава да се отбележи, че за разлика от C-HR+ с два мотора, Uncharted със задвижване на всички колела поддържа постоянно подаване на мощност към четирите колела. От Subaru признават, че това може да намали с няколко километра общия пробег от 525 км, но смятат, че техните клиенти ще го оценят.
Тестът на Uncharted по предизвикателен офроуд маршрут, с автомобил, оборудван със стандартните всесезонни гуми Bridgestone Alena, доказа колко способен може да бъде той далеч от утъпканите пътища. Мигновеното разгръщане на въртящия момент от 438 Нм е едно от често пренебрегваните предимства на електрическите автомобили при офроуд. В режим „X mode“ Subaru може да се задържи на стръмен прашен наклон и да потегли плавно, сякаш е на асфалт.
Времето зад волана беше ограничено до достъпните пътища около пистата „Херес“ в Испания, което не позволи пълноценно изследване на потенциала на неговите 343 к.с. Въпреки това, Uncharted се усеща по-пъргав от малко по-големия Solterra. Управлението е леко и директно, което е предимство в градски условия, а малкият диаметър на завой от 11,0 метра улеснява маневрирането.
Ускорението е плавно, както се очаква от електромобил, но спринтът от 0 до 100 км/ч за точно 5,0 секунди го прави почти толкова бърз, колкото класическите модели Subaru Impreza WRX STI. Първоначалното впечатление от комфорта на возене също е положително – окачването е стегнато, но комфортно, като поема неравностите, без да е прекалено меко. В по-остри завои накланянето на каросерията е добре овладяно.
Част от интериорния дизайн, който Uncharted заимства от обновения Solterra, е премахването на бутона за режим „B“ за максимална рекуперация на енергия. Тази функция обаче остава достъпна чрез планките на гърба на волана. Те имат солидно и отчетливо усещане, а когато регенерацията е настроена на максимум, се създава усещане, близко до управление с един педал.
Последвайте ни в Google News