Yamaha ще покаже електрически, хибридни и плъгин хибридни прототипи на Japan Mobility Show 2025

Yamaha Motor Co. се подготвя за изложението Japan Mobility Show 2025, което ще се проведе от 29 октомври до 9 ноември в Токио. Японският производител на мотоциклети планира да представи 16 модела, шест от които ще направят своя световен дебют.

Впечатляващата гама ще включва електрически спортен мотоциклет, хибриден скутер и плъгин хибриден „нейкид байк“ (мотоциклет без спойлери). Посетителите ще видят и най-новите версии на концептуалните модели MOTOROiD и Tricera, които Yamaha е показвала и преди.

MOTOROiD:Λ

Проектът MOTOROiD беше стартиран с цел да изследва нови възможности във взаимоотношенията между човек и машина. През 2017 г. беше представен първият прототип MOTOROiD, който можеше да се изправя сам и да взаимодейства автономно със своя водач. Последва го MOTOROiD2 през 2023 г., който демонстрира как водачът и машината могат да реагират един на друг като партньори. Тазгодишният модел, MOTOROiD:Λ, е способен да се учи и да се развива автономно чрез самообучение. Системата тренира във виртуална среда, след което прилага уменията си в реалния свят чрез техники за пренос на умения от симулация към реалност (Sim2Real). Като дава на машината известна степен на независимост при вземането на решения, MOTOROiD:Λ представлява още една стъпка към нова връзка, в която мотоциклетът може да расте заедно със своя собственик.

TRICERA proto

Това триколесно електрическо превозно средство с отворен покрив изследва нов вид удоволствие от шофирането. TRICERA proto е работещ прототип, използващ система за управление на трите колела (3WS), която осигурява както стимулиращо представяне в завоите, така и ново усещане при управление. Системата за контрол на завиването е настроена от гледна точка на човешкото възприятие, за да увеличи максимално забавлението на водача и да постигне ново ниво на единство между него и машината. TRICERA proto разполага и с устройство за контрол на звука αlive AD, което настройва звука на електрическия мотор, за да засили вълнението.

PROTO BEV

Това е работещ прототип, създаден около идеята за „забавление, което може да се изпита само с електрически мотоциклет с батерия с голям капацитет“. За да се постигне максимално удоволствие, приоритет са ниското тегло и компактността, което води до лесен за управление електрически суперспорт мотоциклет с нов характер и усещане при каране. Той съчетава прочутата стабилност при управление на Yamaha с характерната за електрическите мотоциклети линейна реакция и плавно, мощно ускорение. Интерфейсът е насочен към това да помогне на водача да се съсредоточи върху карането на писта, като разполага с прости контроли, групирани на върха на пръстите.

H2 Buddy Porter Concept

Водородните двигатели са една от възможностите за постигане на въглеродна неутралност. С цел евентуалното пускане на водородни мотоциклети по обществените пътища, концепцията H2 Buddy Porter се разработва съвместно с Toyota Motor Corporation. Toyota е създала нов компактен резервоар за водород под високо налягане, подходящ за мотоциклети и скутери. Yamaha отговаря основно за разработването на водородния двигател, шасито и другите компоненти. С пълен резервоар H2 Buddy Porter Concept има измерен пробег от над 100 км и отговаря на стандартите за емисии Euro 5.

Y-00B: Base / Bricolage

Y-00B: Base е концепция за нов стил електрически велосипед (eBike), който позволява на собствениците да изразяват себе си свободно. Тънката, минималистична рама Dual Twin монтира компактна батерия и задвижващ блок с безшевен вид. С висок потенциал за разширяване и персонализиране, той се развива заедно със собственика, като се адаптира към неговия начин на живот. Y-00B: Bricolage е персонализирана версия, която отбелязва 70-годишнината на Yamaha Motor, като отдава почит на първия продукт на компанията – YA-1 (1955 г.).

e-Axle

Този електрически задвижващ модул, който в момента се разработва за автомобилни приложения, е предназначен за бъдещи доставки на производители на автомобили. Той използва структура „3 в 1“, която обединява мотор, инвертор и скоростна кутия, и осигурява висока мощност, като същевременно остава лек и компактен. Модулът е съвместим с различни видове автомобили, с входно напрежение от 350V до 800V и възможна мощност от 200 kW до 450 kW.

PROTO HEV

Този прототип със серийно-паралелна хибридна система предлага удоволствието от свободното превключване между два различни режима на работа: „Спокоен“ и „Динамичен“. Електрическият мотор и двигателят с вътрешно горене са интегрирани с помощта на ефективен и компактен дизайн. Мотоциклетът може да бъде тих в градски условия и да осигури мощно представяне извън града. Технологията за управление на енергията подобрява горивната ефективност с над 35% в сравнение с превозни средства от същия клас.

PROTO PHEV

Този прототип за изследвания и разработки съчетава предимствата на двигателите с вътрешно горене с технологията на електрическите превозни средства, за да разшири начините, по които водачите могат да се наслаждават на големи мотоциклети. Чрез превключване между двигател и електрическо задвижване, PROTO PHEV може да работи в изцяло електрически или хибриден режим според ситуацията. Той комбинира високи екологични показатели, като същевременно запазва утвърденото удоволствие от спортното каране.

NACTUS VS TRE-X

NACTUS VS TRE-X е концепция за триколесна електрическа инвалидна количка, оборудвана с модул за електрическо подпомагане JWX-2. Нейните 26-инчови офроуд гуми за планински велосипед осигуряват отлично представяне, докато стабилността, характерна за триколесния дизайн, гарантира комфортно пътуване дори по пресечени терени и непавирани пътеки, където конвенционалните инвалидни колички често срещат затруднения.

ONE-MAX Urban / Historical

Тези инвалидни колички са предназначени за пътувания и са оборудвани с електрическия задвижващ модул JWG-1. Благодарение на системата за закрепване, потребителите могат да персонализират външния вид и функциите на количката си, за да отговарят на тяхната дестинация. ONE-MAX Urban е подходящ за леки градски пътувания, докато ONE-MAX Historical се отличава с първокласен външен вид, напомнящ за фино изработена пътна чанта, и е проектиран за стабилно пътуване по калдъръмени улици в исторически райони.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации