Китайски автомобилни лидери очертаха бъдещето на умните свързани автомобили

Ли Шуфу и Лей Дзюн бяха сред лидерите на водещи китайски автомобилни производители, които споделиха своите виждания за развитието и безопасността на умните свързани автомобили по време на индустриална среща на върха в Пекин.

Безопасност и сътрудничество според Geely

Ли Шуфу, основател и председател на Geely Holding Group, заяви в речта си по време на Световната конференция за интелигентни свързани превозни средства 2025, че технологиите за умни автомобили трябва да се градят около ценностите и безопасността на потребителите, като се фокусират върху решаването на реални проблеми.

Той отбеляза, че макар собствените разработки да са от основно значение, сътрудничеството в индустрията е жизненоважно. Ли призова за създаване на междуотраслови стандарти и интеграция, добавяйки, че развитието на умните свързани автомобили е знак за трансформацията и модернизацията на производството.

Ролята на изкуствения интелект според Xiaomi

Лей Дзюн, основател и председател на Xiaomi, подчерта потенциала на големите езикови модели за разширяване на възможностите на интелигентните автомобили. Той добави, че базираната в Пекин компания проучва използването на големи езикови модели, които работят директно на устройството, за да подобрят гласовите взаимодействия и да позволят по-естествен диалог между човек и машина чрез интегриране на разпознаване на емоции, многоканално взаимодействие и пространствено осъзнаване.

Лей заяви, че първият модел автомобил на Xiaomi е на пазара от година и половина, като досега са доставени около 400 000 бройки. Компанията е свързала близо един милиард умни устройства и обслужва над 10 000 партньори и разработчици.

Баланс между иновации и сигурност

Напредъкът в технологиите за умни електрически автомобили повдига потенциални проблеми с безопасността, свързани със системите за асистирано шофиране и батериите, както и със сигурността на данните и защитата на личната информация, каза Джан Синхай, основател и председател на Seres Group. Според него автомобилните производители трябва да намерят баланс между безопасността и иновациите.

Като пример той посочи, че марката Aito на Seres, създадена в сътрудничество с Huawei Technologies, е регистрирала близо 3,8 милиарда километра с използване на асистирано шофиране. Системата успешно е предотвратила над два милиона потенциални сблъсъка и е предоставила повече от 200 000 проактивни услуги за безопасност, спестявайки на потребителите над 370 000 часа време за ремонти.

Прогнози за автономното бъдеще

Намаляването на инцидентите трябва да бъде основен приоритет в настоящия етап от развитието на автономното управление, каза Ли Бин, основател на Nio, по време на кръгла маса.

В рамките на четири до шест години технологията за самоуправление ще достигне или дори ще надмине способностите на човешкия шофьор, заяви Цао Сюдун, главен изпълнителен директор на Momenta. Той допълни, че роботакситата и усъвършенстваните системи за асистирано шофиране ще се превърнат в норма.

Според Томас Улбрих, главен технологичен директор на Volkswagen Group China, до 2030 г. превозните средства с функции за автономно управление от Ниво 2 и по-високо ще съставляват над 70% от пазара, като останалата част ще бъде заета от Ниво 3. Той добави, че това ще бъде основен фактор при избора на автомобил от страна на потребителите, а ясните регулации ще бъдат ключови както за технологичния напредък, така и за пазарното възприемане.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации