За електрическият вариант има доработки в тази област – фронталната структура на автомобила е преработена и подсилена, тъй като трябва да се компенсира отсъствието на двигател с вътрешно горене, който иначе има важна роля при челен удар. Батерията на XC40 е защитена от предпазна клетка, изградена от екструдиран алуминий, като е разположена в средата на пода на колата – така се сваля центърът на тежестта и се осигуряват зони, които да я пазят при удар.
Задницата на електрическия XC40 също е подсилена – електромоторът е вече част от структурата на каросерията, което спомага за по-добро разпределение на силата на евентуален удар и по-добра защита на хората на борда.
За новия модел е използвана и нова технология по отношение на системите за безопасност. Това е първият модел на Volvo, оборудван с нова сензорна платформа на Advanced Drivers Assistance Systems (ADAS) със софтуер, разработен от Zenuity, компания, собственост на Volvo Cars и Veoneer.
Новата платформа ADAS е модерна, мащабируема система за активна безопасност, която се състои от масив от радари, камери и ултразвукови сензори. По този начин Volvo поставя основата за бъдещото въвеждане на технология за автономно задвижване.
Премиерата на електрическия XC40 e насрочена за 16 октомври.