BMW M8 Competition (2019-2025) преглед – последният от изчезващ вид

Най-голямото и скъпо купе на BMW M се целеше в конкуренти като Aston Martin, но така и не успя да се наложи като GT автомобил от световна класа. Затова новината за спирането му от производство през 2025 г. изглеждаше почти неизбежна. Със своя двигател с вътрешно горене, подобен на този в предишното поколение F90 M5, и ниския си силует на купе, в последните си години моделът изглеждаше като представител на старата школа.

Точно това обаче му придава известен чар, тъй като на пазара останаха много малко автомобили от този тип (извън ултралуксозния сегмент). По-конвенционалният му външен вид също така предлага желана почивка от противоречивия дизайнерски език на Мюнхен напоследък.

Двигател, скоростна кутия и ускорение

Въпреки че M8 споделя задвижването си с предходното поколение BMW M5 (F90), неговият двигател все още е най-мощният, разработван някога от M подразделението. 4,4-литровият V8 с две турбини генерира 626 к.с. при 6000 об/мин и въртящ момент от 750 Нм, наличен в широкия диапазон от 1800 до 5800 об/мин. За сравнение, V8 двигателят в хибридния G90 M5 развива „само“ 585 к.с., преди да бъде подпомогнат от своите електромотори.

Стандартното оборудване включва осемстепенна автоматична скоростна кутия и система за задвижване на четирите колела xDrive, която има подчертан задно предаван характер и интелигентна електроника за разпределение на въртящия момент. Подобно на M5, системата позволява изпращане на цялата мощност само към задните колела, ако водачът не жали особено гумите или портфейла си. Разходът на гориво при дълги пътувания рядко пада под 10-11 л/100 км.

BMW обявява ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди за купето и 3,3 секунди за кабриолета. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч, но с опционалния пакет M Driver достига 305 км/ч. Това безспорно е бърз автомобил, но усещането зад волана не стимулира водача да търси максималните обороти.

Усещане зад волана и звук

Една от изненадите е скоростната кутия. Смяната на предавки с планките на волана е бърза, макар и не толкова рязка като при трансмисия с двоен съединител. Дори в автоматичен режим обаче електрониката е достатъчно интелигентна, за да подбере правилната предавка в почти всеки момент. Макар и малцина да карат своето M8 на писта, автомобилът е изключително лесен за управление в такива условия.

При най-бързия режим на смяна на предавките и пълна газ се усеща тласък в гърба, но това усещане е донякъде изкуствено. Синтетичният „бумтеж“, който се възпроизвежда през високоговорителите, допълнително разваля преживяването. Звукът от ауспуха е страхотен при студен старт, но след това почти изчезва, а в купето наподобява този на четирицилиндров двигател, което е разочароващо предвид екзотичната природа на агрегата.

Създава се усещане за автомобил с напрегнат характер, не само заради техническите данни, но и заради начина, по който управлява топлината. Охлаждащият вентилатор на M8 Competition е почти толкова шумен, колкото и двигателят, и често работи дълго време след изключване на автомобила. Вибрациите и бученето са толкова силни, че от купето може да изглежда, сякаш двигателят все още работи.

Цени на вторичния пазар

Към октомври 2025 г. добре запазен екземпляр на купето с пробег около 80 000 км може да бъде намерен за малко под 50 000 британски лири. По-малко търсеният кабриолет е дори по-евтин – с цени от около 45 000 британски лири, откъдето стартират и версиите Gran Coupe с четири врати.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации