Вариантите на батерията за Lexus RZ
Lexus предлага модела RZ с един основен пакет батерии, което улеснява анализа на потенциалните разходи за подмяна след изтичане на експлоатационния му живот. В момента смяната на батерия е скъпа процедура, но предвид дългия живот на компонента, инвестицията обикновено се оправдава. Съществува и вероятност цената на модулите да намалее значително през следващото десетилетие, тъй като производителите продължават да инвестират в технологии за съхранение на енергия. Toyota Group е сред лидерите в разработката на твърдотелни батерии, които обещават пробег до близо 1200 км с едно зареждане. Дотогава обаче, разходите за подмяна на съществуващите литиево-йонни батерии остават актуална тема.
Въпреки че Lexus RZ се предлага с батерия с капацитет 75 кВч, използваемата енергия е около 68 кВч. Съществува и версия с нетен капацитет от 70 кВч. Базовата конфигурация на модела разполага с мощност от 204 к.с. и 266 Нм въртящ момент, докато версията с два електромотора предлага по-впечатляващите 227 к.с. и 435 Нм.
Toyota доставя тази батерия от LG Energy Solutions, с която си партнира и в разработването на едни от първите твърдотелни батерии, очаквани на пазара през следващото десетилетие. Дружеството Prime Planet също произвежда батерии за електрически и плъгин хибридни автомобили. Toyota планира да продължи сътрудничеството си с тези компании за производство и развитие на батерии. PEVE също възнамерява да разшири производството си, за да отговори на нарастващото търсене, което ще помогне на Toyota да остане конкурентоспособна в масовото производство на батерии.
Каква е цената на нова батерия за електрически Lexus
За съжаление, Lexus не публикува цени за подмяна на батерии на официалния си уебсайт за резервни части. Тъй като обаче батериите и платформите са идентични с тези на Toyota, можем да се ориентираме по каталога на компанията майка. Toyota също не посочва цена за целия пакет батерии, но дава представа за цените на спомагателните компоненти. Тук влизат бордовото зарядно устройство, инверторът и сензорите за напрежение, като цените им варират между 7 338,40 и 14 380,78 долара. Това са компоненти, чиято подмяна или ремонт се налагат само при значителни щети в резултат на сблъсък или производствен дефект.
Важно е да се знае, че батерията на електрически автомобил не се нуждае от цялостна подмяна, когато достигне края на експлоатационния си живот. Вместо това се сменят само износените модули. Батерията на Lexus RZ с капацитет 71,4 кВтч се състои от осем модула, като цената за нов комплект варира между 8000 и 10 000 долара, без да се включват разходите за труд.
За да се удължи животът на батерията, е препоръчително нивото на заряд да се поддържа между 20% и 80%, особено при ежедневна употреба. Трябва да се избягва и редовното разреждане от 100%, тъй като това ускорява загубата на химическа стабилност и съответно скъсява периода до нуждата от подмяна на модулите.
Добра практика е също така бързите DC зарядни станции от Ниво 3 да се използват по-рядко. Честото излагане на високо напрежение може да доведе до по-бързо износване на клетките заради по-високата температура на зареждане. Най-добрият вариант е зареждането през нощта у дома чрез AC зарядно устройство от Ниво 1 или 2, в сенчесто или климатизирано пространство. Предварителното затопляне на батерията преди шофиране в студено време също е основна практика, която трябва да се възприеме. За щастие, повечето електрически автомобили са стандартно оборудвани с нагревател на батерията или го предлагат като опция. Ако RZ се използва по-рядко, е най-добре зарядът да се поддържа около 50% и автомобилът да се съхранява на хладно и сухо място.
Lexus предлага осемгодишна гаранция за батерията на RZ
Интересно е, че Lexus RZ не се възползва от същата гаранция за батерията като Toyota bZ4X, но няма ясно обяснение защо. Високоволтовата батерия на RZ и всички свързани с нея електрически компоненти са покрити за осем години или 160 000 км, което е стандарт за индустрията, но е малко по-малко от най-добрата в класа си гаранция на bZ4X от 10 години или 240 000 км. Важно е да се следват препоръчаните от Lexus практики за поддръжка, за да остане гаранцията валидна, включително правилни навици за зареждане и избягване на неправилна употреба.
Ако автомобилът бъде продаден в рамките на гаранционния период, гаранцията се прехвърля на новия собственик, което помага за поддържане на стойността при препродажба. Гаранцията на батерията е отделна от стандартната гаранция на автомобила, като осигурява специфична защита за високоволтовата система. Обширната сервизна мрежа на Lexus е на разположение за ефективно разрешаване на всякакви проблеми с батерията, свързани с гаранцията.
Гаранцията на Lexus покрива ремонт или подмяна на батерията, ако капацитетът ѝ падне под 70% при нормална употреба. Тя се отнася както за литиево-йонната батерия, така и за всички фабрично инсталирани компоненти, свързани с нейната работа. Трябва да се има предвид, че рутинното намаляване на капацитета на батерията от редовна употреба може да не бъде напълно покрито, тъй като това е типично за електрическите автомобили с течение на времето. Ето защо грижата за батерията е съществен компонент при притежаването на такъв автомобил.
Последвайте ни в Google News