Не е тайна, че американците обожават своите пикапи. Всяка година Ford, GM и Ram продават милиони от тези машини. От традиционни пълноразмерни модели до тежкотоварни варианти и компактни предложения като Maverick, пазарът изглежда ненаситен за тези универсални автомобили. Има обаче едно изключение.
Електрическите пикапи все още не са толкова популярни, колкото се надяваха производителите. Cybertruck се оказа сериозно предизвикателство за Tesla, доставките на F-150 Lightning са в най-добрия случай скромни, а продажбите на GMC Hummer EV, макар и нараснали драстично през последната година, остават незначителни като обем. В опит да съживи този сегмент, Chevrolet представи новия Silverado EV Trail Boss модел 2026 г. – мощна машина на батерии с впечатляващи офроуд възможности и редица водещи в индустрията характеристики, които обаче идват на висока цена.
Офроуд способности и отличителни черти
Нивото на оборудване Trail Boss превръща този електрически пикап в автомобил за приключения извън пътя. То предлага значително повече възможности от базовите версии на Silverado EV, без да се стига до крайности. За целта Trail Boss разполага с окачване, повдигнато с 5 см, като половината от този ефект се дължи на новите 18-цолови джанти с 35-инчови гуми, а другата половина – на подсилени винтови пружини. Както Майк Кирбиц, асистент програмен мениджър на автомобила, обясни, Trail Boss получава и допълнителни защитни панели по шасито и масивни куки за теглене. Специален режим „Terrain“ подобрява офроуд представянето, като прави педала на газта по-лесен за модулиране в тежки условия и позволява по-големи ъгли на завиване на задните колела за повишена маневреност.
Ако сте виждали Silverado EV преди, дизайнът на тази версия няма да ви изненада. Trail Boss изглежда атрактивен и сдържан, с предимно изчистени линии и мощна, но не и агресивна предна част. Интериорът също е привлекателен, с относително умерен дизайн и множество отделения за съхранение, въпреки че някои от използваните материали изглеждат малко по-нискобюджетни.
По отношение на технологиите, Trail Boss разполага с два ярки и цветни екрана. Това включва 11-инчово дигитално приборно табло и огромен 17,7-инчов сензорен екран, който управлява бърза и интуитивна инфоразвлекателна система. Предлага се и полезното дигитално огледало за обратно виждане. То излъчва видео в реално време от задната камера, което осигурява значително по-широко зрително поле зад пикапа.
Освен това моделът Trail Boss се предлага и със Super Cruise – авангардната система на GM за подпомагане на водача, която позволява управление без ръце на стотици хиляди километри одобрени магистрали в Северна Америка. Системата е изключително полезна функция.
Създаден ли е Silverado EV Trail Boss за удоволствие от шофирането?
Отговорът на въпроса в подзаглавието е категорично „не“. Справедливо е да се отбележи обаче, че причината е проста – Silverado EV е пикап, а не лек автомобил. Въпреки огромните си размери (дължина от 592 см и широчина от 243 см с огледалата) и внушителното си собствено тегло от около 4 100 кг, Trail Boss се управлява забележително добре, много по-добре от очакваното. Както на пътя, така и извън него, системата за завиване на задните колела значително подобрява пъргавината при ниска скорост, намалявайки диаметъра на завой до едва 12,9 метра, като същевременно подобрява и стабилността при висока скорост.
Управлението на този Chevrolet по криволичещите пътища край Сан Диего, Калифорния, беше изненадващо приятно. Пикапът се усеща значително по-компактен, отколкото предполагат размерите му, а качеството на возията е отлично. Въпреки че разполага със стандартни пружини, а не с въздушно окачване като при близкия по концепция GMC Hummer EV Pickup, Trail Boss предлага усещане за стабилност и добър контрол върху неравностите, без возията да е твърда. Управлението също е неочаквано директно, а накланянето на каросерията в завои е почти нулево. Неговите 35-инчови гуми за всякакъв терен започват да губят сцепление много преди водачът да усети дискомфорт в завоите. Това е огромно подобрение спрямо Silverado EV First Edition RST, който беше тестван миналото лято. Онзи модел беше оборудван с огромни 24-инчови джанти, които влошаваха както возията, така и управляемостта.
Trail Boss се предлага с два размера батерии. Пакетът Extended осигурява впечатляващ пробег от около 660 км, докато пакетът Max, с огромен капацитет от 205 кВтч, предлага пробег от 769 км. Стандартното задвижване с два електромотора и четири задвижващи колела осигурява сериозна мощност. Версиите с по-малката батерия разполагат с 625 к.с., докато пакетът Max достига до 725 к.с. и 1051 Нм въртящ момент при активиран режим за максимално ускорение Wide Open Watts (WOW).
Технически характеристики на Chevrolet Silverado EV Trail Boss модел 2026 г.
Баланс между офроуд и ежедневие
Като пикап, създаден за приключения извън пътя, Trail Boss е впечатляващо способен в пресечен терен и с лекота се справя както с планински пътеки, така и с пясъчни или рохкави настилки. Инженерите са приложили балансиран подход, осигурявайки подобрени възможности, без да жертват практичността в ежедневието. Trail Boss не е проектиран да препуска през пустинята като F-150 Raptor или да се катери по скалисти терени като Jeep Wrangler Rubicon. Вместо това, този пикап е идеален за справяне с неравни пътища, за достигане до началото на туристическа пътека или за теглене на любимите ви играчки далеч от утъпканите маршрути.
При изкачване по тесен, лъкатушещ път, пикапът се доказа като изключително уверен, преодолявайки с лекота коловози, камъни, нестабилни повърхности и стръмни наклони. Управлението на четирите колела е огромно предимство, а режимът „Terrain“ улеснява контрола върху големия въртящ момент. Все пак, малко по-агресивни гуми биха били от полза в някои участъци от планинския маршрут. По време на теста възникна и малък проблем, при който автомобилът не успя да влезе в режим „Trail“, но бързото разкачване на 12-волтовия акумулатор разреши тази неочаквана ситуация.
Практичност и иновативни решения
Друга област, в която Trail Boss се отличава, е неговата универсалност. Подобно на Chevy Avalanche отпреди години, този пикап се предлага с Multi-Flex Midgate – сгъваема преграда между товарния отсек и задните седалки. Когато този панел е прибран, Silverado EV може да превозва товари с дължина над 3,3 метра, което далеч надхвърля размерите на самия товарен леген. Освен това е налична и хитрата задна врата Multi-Flex, която на практика представлява врата във вратата. Тази функция предлага шест различни конфигурации, позволявайки лесен достъп до товарния отсек или стабилно укрепване на товара. Тези две решения правят Silverado EV може би най-универсалния пикап на пазара днес.
Просторен, но не и комфортен интериор
Освен за товари, Silverado EV е подходящ и за превоз на пътници. Задната седалка предлага огромно пространство за главата и краката, а мястото отпред също е предостатъчно. За съжаление, в типичен за GM стил, предните седалки са твърде твърди, плоски и лишени от форма, за да бъдат удобни при дълги пътувания. В тази област има сериозно място за подобрение.
Цената на електрическите възможности
Ако обмисляте покупката на изцяло електрически пикап, Silverado EV е труден за пренебрегване, но има един проблем: цената. Този автомобил не е евтин, като тестваният модел Trail Boss достига цена от 93 940 долара, включително няколко дребни опции и такси за доставка. Макар да предлага множество страхотни функции и възможности, тази цена остава трудна за преглъщане. За щастие, версиите на Trail Boss с по-малка батерия са значително по-достъпни, като започват от около 72 000 долара, което все още е много, но е доста по-привлекателно за обикновения купувач.
Последвайте ни в Google News