Ford обяви мащабна сервизна акция за пикапите от серията Super Duty. Засегнати са автомобили, произведени като модели от 2020 г. до 2022 г. и оборудвани с 360-градусови камери. Проблемът се изразява в това, че при определени светлинни условия образът от камерата за заден ход може да не се показва правилно.
Каква е причината за неизправността
Производствените дати на дефектните автомобили са в периода от 28 октомври 2020 г. до 23 декември 2022 г. Основната причина за проблема е софтуерът на модула за обработка на изображения. Според Ford функцията за автоматична компенсация на експозицията може да не работи по предназначение, когато една или повече от камерите са изложени на значително по-различна осветеност от останалите.
В резултат на проблемния програмен код изображението от камерата за заден ход може да изглежда твърде светло (преекспонирано) или твърде тъмно (недоекспонирано). В документите по сервизната акция като доставчик на софтуера е посочена компанията Magna Electronics, а номерът на частта в системата на Ford е NC3T-14F017-AB.
Разследване и решение на проблема
Автомобилният производител е започнал разследване по случая през август 2025 г. след получен сигнал от собственик на автомобил, който се оплакал от прекалено тъмен образ на камерата за заден ход. В документацията, публикувана от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA), Ford признава, че този сигнал е бил обсъждан предварително със службата за разследване на дефекти към регулатора.
В крайна сметка компанията е успяла да възпроизведе проблема при тестов автомобил Super Duty модел 2022 г. По време на разследването Ford установява, че подобна 360-градусова система се използва и в Lincoln Navigator (2018-2021), Lincoln Continental (2017-2020) и Ford Bronco (2021-2025), но при тях софтуерът използва различна логика за обработка на експозицията.
Преди да обяви официално сервизната акция, Ford е получил общо 10 доклада за проблеми с образа на камерата, като първият е от 20 януари 2022 г. За щастие, на компанията не са известни инциденти, свързани с тази неизправност.
Дилърите са инструктирани да актуализират безплатно софтуера на модула за обработка на изображения. Първоначалните уведомления до собствениците са изпратени на 20 октомври, а писмата с информация за конкретните стъпки по отстраняване на проблема ще бъдат разпространени до март 2026 г. Общият брой на произведените пикапи с проблемния софтуер е 291 901.
Засегнати модели и цени
Сервизната акция обхваща моделите F-250, F-350 и F-450. Към октомври 2025 г., без да се включва таксата за доставка от 2595 долара, стартовата цена на F-250 е 45 675 долара, на F-350 е 46 970 долара, а на F-450 – 61 330 долара. Базовото ниво на оборудване XL се предлага със задно задвижване, стандартна кабина и товарна платформа с дължина 2,4 метра.
Стандартно F-250 и F-350 са оборудвани с 6,8-литров атмосферен V8 двигател и единични задни колела. При F-450 задвижването се осигурява от 6,7-литров турбодизелов V8 двигател, а задните колела са двойни. Клиентите могат да избират между пет нива на оборудване: XL, XLT, Lariat, King Ranch и Platinum.
Версията F-450 с по-мощния дизелов двигател Power Stroke предлага най-голям капацитет на теглене, като Ford обявява до 18 144 кг при подходящо оборудване. Моделът F-350 от своя страна има максимална товароносимост от 3629 кг.
Последвайте ни в Google News