Новият, по-достъпен електрически кросоувър на BMW ще се появи по-рано от очакваното

Следващата голяма стъпка за BMW ще бъде нова версия на електрическия iX1, която ще се появи по-рано от предвиденото. Според британски автомобилни издания, новият базов кросоувър на марката е напът да замени актуалния модел до 2027 г. Настоящото поколение на iX1 не се предлага в САЩ, но се очаква това да се промени с наследника му.

Второто поколение iX1 е следващата производствена стъпка в мащабната и революционна стратегия на баварския производител, наречена Neue Klasse.

Самият модел iX1 не е нов. Той дебютира през 2022 г. за европейските и азиатските пазари, където оттогава се радва на значителен успех. Настоящата версия обаче не се продава в Северна Америка.

Засилваща се конкуренция при премиум електрическите кросоувъри

Причините BMW да не предлага актуалния iX1 в Северна Америка са няколко. Повечето анализатори смятат, че липсата на добре развита зарядна инфраструктура и по-слабият пазарен интерес към момента на премиерата са изиграли основна роля в това решение.

Тъй като САЩ отбелязват значителен напредък в подобряването на инфраструктурата за зареждане, електрическите автомобили остават важна част от бъдещето на индустрията, включително и за BMW. Това може да означава, че iX1 най-накрая ще достигне американския пазар, за да предостави на купувачите още една достъпна опция в базовия премиум сегмент.

Настоящият iX1 е разработен като изцяло електрическа версия на стандартния X1 с двигател с вътрешно горене. Той споделя същия дизайн, структура, инженерни решения и интериор. Единствената разлика е, че се задвижва от електричество.

Тъй като е базиран на шасито U11 на отиващото си поколение X1, той ще бъде технически остарял до момента, в който се появи неговият наследник от Neue Klasse. Това е така, защото следващото поколение iX1 ще използва изцяло нова модулна платформа.

По-ранната премиера на следващия iX1 е изненадваща. Производствените цикли на BMW обикновено продължават между шест и осем години. Когато новият модел бъде пуснат на пазара през 2027 г., настоящият iX1 ще е на по-малко от пет години.

iX1 вероятно ще се продава заедно с X1

Ако новият iX1 пристигне в САЩ, той най-вероятно ще се продава в шоурумите заедно с бензиновия X1. Това е част от плана на BMW да предлага различни варианти на задвижване, вместо да принуждава клиентите да приемат само един тип.

През последните няколко години автомобилните производители преработват своите планове за преминаване към електрически автомобили. Новата стратегия включва забавяне на подходите, фокусирани единствено върху електромобили, и пренасочване към предлагане на различни типове задвижване.

След като влезе в производство, iX1 ще се конкурира с електрическите версии на Mercedes-Benz GLA, Audi Q4 e-tron и дори Kia EV3.

Очаква се новият iX1 да бъде оборудван с по-малка и опростена версия на електрическата система за задвижване, която ще дебютира в предстоящия iX3. BMW твърди, че по-големият модел ще предлага пробег до 800 км с едно зареждане благодарение на голямата си батерия.

Тъй като новият iX1 ще бъде умалена версия на iX3, той вероятно ще има по-малък пакет батерии. Някои слухове сочат, че пробегът с едно зареждане ще бъде около 480 км.

Данните за мощността също остават неизвестни за момента. За сравнение, BMW обяви, че предстоящият iX3 ще разполага с мощност между 402 и 463 к.с. Може да се очаква мощността на iX1 да бъде значително по-ниска.

Автомобилът ще използва най-новата 800-волтова архитектура на BMW. Тази нова платформа е един от основните стълбове в електрическата част от стратегията Neue Klasse. Очаква се базовите цени на iX1 за британския пазар да започват от малко под 40 000 лири, което се равнява на около 54 000 долара.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации