Малката автономна капсула е триколесен апартамент първа класа за пренаселените градове
Lexus се подготвя за потенциално навлизане в пазара на едноместни автомобили. Вместо да създава състезателен болид обаче, компанията изследва начини да направи изживяването от луксозния седан възможно най-компактно.
На автомобилното изложение в Токио марката представи новата концепция Micro LS. Тя е визия за това как характерните дизайнерски черти и луксозната философия на Lexus могат да се пренесат във формата на градски микроавтомобил, който да предложи луксозно преживяване при пътуване за един човек.
Автомобилът е изключително малък. Lexus не предоставя технически подробности, но триколесният модел е само малко по-широк от единствената седалка в него. Дължината му изглежда съпоставима с тази на Citroën Ami – около 2,5 метра.
Концепцията е представена заедно с революционен шестколесен MPV, който може да се превърне в наследник на седана LS. Micro LS е част от стратегия за разнообразяване и разширяване на портфолиото на Lexus. Марката е получила нова творческа свобода, след като Toyota лансира Century като свой нов, върхов луксозен бранд.
Иън Картабиано, който ръководи дизайнерското студио на Toyota в Калифорния, заяви, че това е „напълно нов вид мобилност“, създаден, за да осигури луксозно преживяване за един човек и да улесни придвижването в последната фаза от пътуването. Той добави, че моделът е предназначен за пътувания от точка до точка в града, където пътищата са тесни или където традиционните автомобили дори не са разрешени.
С дизайн, повлиян от градската архитектура, и редица иновативни решения за пестене на пространство, Micro LS е самоуправляваща се капсула с кабина в стил „бизнес класа“. Сред тях са вход тип „канопи“ с отварящ се нагоре покрив и изтеглящо се товарно отделение, в което се помещава специален комплект куфари Lexus.
Интериорът включва кожена, накланяща се седалка тип кресло, огромен вертикален дисплей и контролен екран на мястото на волана, под и стени, завършени с бамбук, както и специален стъклен сервиз за напитки по време на път.
Картабиано обясни, че целта на дизайна е била да се създаде „подмладяващо бягство“ и да се предизвикат дизайнерските конвенции в микромобилността. Той подчерта, че малките автомобили понякога могат да изглеждат твърде симпатични, докато целта тук е била моделът да изглежда първокласен. Това се постига чрез ръчно изработения интериор и външните дизайнерски елементи, които го свързват с по-големите модели на Lexus.
Автомобилът може да побере и специално изработена инвалидна количка Lexus, защото според Картабиано „бъдещето на мобилността в нашата екосистема трябва да бъде достъпно за всички“.
Lexus не е представил конкретни планове за серийно производство на Micro LS. Компанията обаче очерта планове да предефинира марката си през следващите години под мотото „откривателство“. Това означава, че ще изследва нови концепции, не само автомобилни, и ще се възползва от нови пазарни възможности.
Картабиано завърши с думите, че една от най-големите силни страни на марката е разнообразието на продуктовото ѝ портфолио. Според него иновациите са отличителни за всеки модел, но същевременно всички те са безпогрешно разпознаваеми като Lexus.
Последвайте ни в Google News