Тест на Mercedes-AMG SL63 S E Performance: Дълго име, светкавично ускорение

Хибридното задвижване издига върховия SL до статута на спортен автомобил от световна класа.

Мощността и въртящият момент са ключовите характеристики на Mercedes-AMG SL63 S E Performance модел 2025 г. Неговата плъгин хибридна система осигурява безкомпромисна тяга, издигайки динамиката на върховия роудстър на AMG далеч над всеки SL досега. Но смазващото ускорение е само един от вълнуващите аспекти на този автомобил.

Това не е просто поредната версия в богатата гама на AMG. SL63 S E Performance е нещо различно. Нещо по-добро.

Високотехнологичен хибрид

Както подсказва дългото му име, SL63 S е базиран на стандартния SL63. Неговото специално разработено от AMG шаси от композитни метали служи за основа на познатия 4,0-литров V8 двигател с два турбокомпресора, деветстепенна автоматична трансмисия с мокър съединител, управление на четирите колела и хидравлично активно окачване срещу накланяне.

Към тази основа AMG добавя своята хибридна технология E Performance, позната от моделите C63S, S63S и GT63S. Електрически мотор със собствена двустепенна автоматична скоростна кутия и диференциал с ограничено приплъзване черпи енергия от компактна батерия. Тя разполага със система за директно охлаждане, за да поддържа бързо зареждане и разреждане.

Зареждането в електрическата мрежа осигурява пробег на ток от порядъка на десетина километра – удобен страничен ефект от система, проектирана преди всичко за максимална динамика. Когато не е включен в контакт, акумулаторът се зарежда по време на движение, за да може винаги да допринася за впечатляващата обща мощност: 805 к.с. и 1420 Нм въртящ момент.

Скорост на суперавтомобил

Тази мощност се предава към четирите колела чрез системата 4Matic+, която позволява на предния двигател и задния електромотор да задвижват колелата едновременно или поотделно.

Сложната механика зад всичко това е впечатляваща. Но когато SL63 S потегли, е трудно да се мисли за нещо друго освен за скоростта. Стартирането е изключително лесно и води до ускорение от 0 до 100 км/ч само за 2,5 секунди. Мощната тяга се запазва и при преминаването на четвърт миля (400 метра), което отнема 10,4 секунди с терминална скорост от 218 км/ч.

В сравнение със своя събрат GT63 S с твърд покрив, който използва същото задвижване, роудстърът е само с една десета от секундата по-бавен в спринта до 100 км/ч и с незначително по-ниска скорост на финала на 400-метровата отсечка.

Близо до резултатите на AMG е и друг хибрид – Porsche 911 GTS. Версиите купе и кабриолет постигат ускорение до 100 км/ч съответно за 2,6 и 2,7 секунди. Те изминават 400 метра за 10,7 секунди (с 209 км/ч) и 10,9 секунди (с 205 км/ч) – изключително постижение за автомобили със задно предаване. На този фон, нехибридният SL63 изглежда по-бавен с време до 100 км/ч от 3,1 секунди и 11,3 секунди за 400 метра (с 200 км/ч).

Хибридните спортни автомобили вече не са рядкост, но интересното при SL63 S е как той не крие взаимодействието между двата си силови източника. При потегляне от място реакцията на въртящия момент е характерна за електрически мотор. При високи обороти V8 двигателят реве ентусиазирано, докато стрелката на скоростомера се изкачва все по-нагоре.

В междинния диапазон обаче системата E Performance впечатлява с перфектната си интеграция на двигател с вътрешно горене и електрическо задвижване. Ефектът е постоянна и неудържима тяга. Мощността е винаги на разположение. Изборът на предавка става почти без значение – напълно възможно е шофирането да премине в спокойно превключване между трета и четвърта скорост, независимо дали става въпрос за спокойно пътуване или за агресивно шофиране. Малко са местата по света, където целият този потенциал може да бъде използван. Но по някакъв начин, системата работи перфектно навсякъде.

Допълнително предимство е, че характерното за други SL модели леко придърпване на съединителя при потегляне е елиминирано. За това се грижи електрическият мотор, който помага на SL63 S да потегли плавно, докато трансмисията зацепи.

Свиреп, но достъпен характер

Моделите на AMG са известни със своя мускулест характер, а добавянето на електрическо задвижване кара SL63 S да се усеща като на стероиди в сравнение със стандартния SL63. Този фокус върху мощността понякога е носил на марката репутация, че създава бързи, но тромави автомобили или зле координирани демонстрации на сила. SL63 S не е такъв – той е създаден за истински шофьори.

Теглото обаче е фактор, който трябва да се вземе предвид. Със своите 2170 кг SL63 S е с над четвърт тон по-тежък от SL63. Но вместо да прикрива тази маса с груба сила, начинът, по който шасито позволява на задвижването E Performance да блесне, прави автомобила едновременно свиреп и достъпен.

Основите на платформата, ориентирани към задно предаване, не са притъпени от системата 4Matic. Всяка игривост в задната част се балансира от уверено сцепление отпред. Управлението е бързо и директно, като осигурява висока точност, въпреки че донякъде филтрира усещането за пътя. Комбинирането на регенеративно и конвенционално спиране прави усещането на спирачния педал по-малко линейно, но той остава директен и мощен при натиск.

Някои шофьори все още съжаляват за липсата на SL-Class без намесата на AMG, създаден по-скоро за плавно пътуване, отколкото за силни емоции. Може би Maybach SL-Class е предназначен за тях. SL63 S определено не може да бъде описан като мек. Вместо това той постига комфорт чрез изключителна стабилност и баланс. Неравностите се усещат през окачването, но са изолирани по такъв начин, че никога да не нарушат спокойствието на автомобила или пътниците. Това усъвършенствано пътно поведение допринася за удоволствието от шофирането, както при спокойно, така и при динамично каране.

Други резултати от тестовете потвърждават високите му динамични характеристики. Спирането от около 100 км/ч до 0 отнема 33 метра – силен резултат, макар и малко по-слаб от този на споменатите конкуренти от AMG и Porsche. Страничното ускорение от 0,99 g и времето от 23,5 секунди на теста „осмица“ са постижения, характерни само за сериозни спортни автомобили. И тук обаче хибридните съперници на SL63 S го надминават.

Може би подобни дребни компромиси са оправдани от всички останали таланти на този роудстър.

Все пак е Benz

Трябва да се отбележи, че тези впечатления са базирани на режима на шофиране Sport+, тъй като той предлага максимална ангажираност, без да е твърде екстремен. Той кара SL63 S да се движи така, както е предназначен. Все пак някои ситуации изискват режим Comfort, в който всичко се отпуска, а хибридната система използва двигателя само когато е абсолютно необходимо. Интересно е как усещането в режим Sport+ прави режима Comfort да изглежда почти нетърпим.

Независимо от режима, SL63 S споделя луксозните удобства с другите варианти на модела. В зависимост от гледната точка, това е или предимство, или недостатък. В интериора не липсват екстри като ясни дигитални дисплеи, седалки с функция за масаж, брилянтна аудиосистема Burmester или ефектно амбиентно осветление. И все пак, този интериор е идентичен с този на двойно по-евтиния AMG SL43 с четирицилиндров двигател. Толкова много споделени компоненти изглеждат неуместни във върхова версия на роудстър, чиято цена значително надхвърля шестцифрена сума. Интериорът е много приятен, но не и специален.

Ако се пренебрегне този факт, SL63 S си остава превъзходен кабриолет, лишен от неочаквани шумове и завихряния на въздуха. Вентилационните отвори с топъл въздух в подглавниците позволяват покривът да остане свален по-дълго време в хладно време. Ако се наложи да се вдигне, купето става почти толкова тихо, колкото при автомобил с твърд покрив. Въпреки че задните седалки остават неподходящи за пътници, тяхната полезност за съхранение на багаж всъщност се е увеличила, тъй като хардуерът на хибридната система заема част от пространството в багажника.

Подценен и недооценен

Настоящото поколение SL-Class (R232) никога не е имало лесен път. След трансформацията си, не беше ясно дали моделът е повече Mercedes или AMG. Това породи колебания относно неговата идентичност. Междувременно се появиха нови конкуренти, а съперниците, които останаха по-верни на традициите си, усъвършенстваха своите формули.

Докато SL-Class носи емблемата на Афалтербах толкова близо до трилъчата звезда, това вероятно винаги ще бъде така. Тъй като е длъжен да въплъщава и двете марки, той рискува да изглежда нефокусиран. Във варианта E Performance обаче моделът придобива огромен размах и олицетворява най-доброто от своите легендарни създатели.

SL63 S доказва, че легендите могат да се развиват – и по този начин се превръща в епичен луксозен суперспортен автомобил.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации