Изобретението на Renault, което гаси пожар в електромобил за минути

Така наречената система Fireman Access позволява впръскването на вода под налягане директно в батерията. Френската марка демонстрира нейната ефективност по време на събитие в Мадрид.

Досега нито една технология в автомобилния свят не е предизвиквала толкова поляризирани мнения, колкото 100% електрическите автомобили. Отвъд дискусиите дали са подходящи за пътуване, скъпи или с недостатъчно зарядни станции, нищо не разпалва дебатите така, както кадрите на горящ електромобил. Пожарът в гараж в Алкоркон (Мадрид), при който загинаха двама пожарникари, беше последният пример, въпреки че по-късно се доказа, че горящата кола е била плъгин хибрид.

Въпреки това, проучване на американската Национална асоциация за противопожарна защита (NFPA) отчита 25 пожара на 100 000 продадени електрически автомобила срещу 1529 пожара на 100 000 автомобила с двигатели с вътрешно горене. В Испания, Бизнес асоциацията за развитие и насърчаване на електрическия транспорт (AEDIVE) установи, въз основа на извадка от 736 000 автомобила (от които около 28 000 електрически), че вероятността от пожар при електромобилите е 2,9 на 10 000 автомобила, в сравнение с 3,1 за бензиновите и 3,7 за дизеловите.

В обобщение, те не са по-опасни по своята същност, но начинът, по който възниква повреда, генерира различни ефекти, изисква различни протоколи и привлича повече медийно внимание.

За да докаже това, Renault Group организира събитие в Мадрид, на което показа, че такъв тип пожар може да бъде потушен за няколко минути и със „само“ 1300 литра вода, докато средните стойности са три часа и 11 000 литра.

Ключът е в системата Fireman Access – клапан, поставен върху батерията, който позволява на пожарникарите да впръскат вода под налягане, за да потушат огъня за минути. Преди няколко месеца френската компания освободи патента, така че всеки друг производител на автомобили да може да го използва.

Демонстрацията се проведе по време на „Деня на безопасността на Renault Group“, обучителен ден за над 200 пожарникари от цяла Испания. Тя включваше контролирано запалване на 100% електрически автомобил Renault Megane E-Tech. Започвайки от предните седалки, огънят се разпространи в целия автомобил само за няколко минути, но на пожарникарите им бяха необходими само около 10 минути, за да го потушат. Те отделиха приблизително пет минути за купето и каросерията и още около пет минути за батерията.

По-бързо и по-безопасно изваждане на пострадали

Освен това беше извършена симулация на изваждане на пострадали с помощта на системата QRescue. Това е видим QR код на предното стъкло, който предоставя незабавна информация за архитектурата на автомобила – местоположение на батерията, въздушни възглавници или безопасни точки за рязане. Тази система намалява времето за реакция с до 15 минути.

Сесията, организирана в сътрудничество с Агенцията за безопасност и извънредни ситуации 112, е част от програмата Human First – глобална стратегия на Renault, насочена към намаляване на пътнотранспортните произшествия и подобряване на реакцията при извънредни ситуации. Събитието беше открито от Педро А. Руис Ескобар, генерален директор на Агенцията за безопасност и извънредни ситуации Мадрид 112, и включваше участието на Сесар Лоренцо, директор на Центъра за изследвания, разработки и иновации на Renault Group Испания, който представи основните иновации в областта на безопасността, разработени от компанията.

По време на речта си Лоренцо подчерта, че Renault работи с цялостен подход, фокусиран върху три основни стълба: откриване, насочване и действие.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации