Honda Super-One: Прототип на мощен електрически kei автомобил

По време на автомобилното изложение Japan Mobility Show Honda представи интересен прототип на спортен kei автомобил, наречен Super-One. Моделът е еволюция на концепцията Super EV, която се появи с маскировка на Фестивала на скоростта в Гудууд по-рано тази година. Новият прототип е електрически спортен хечбек, базиран на най-леката платформа от гамата kei автомобили на Honda – N-One e:, която се продава в Япония.

Премиера в Япония, Азия и Великобритания от 2026 г.

Както повечето концепции на Honda с думата „прототип“ в името си, Super-One е предназначен за серийно производство. Моделът ще дебютира в Япония през 2026 г., последван от пазарите във Великобритания, Азия и Океания. По всичко личи, че автомобилът ще се произвежда само с десен волан.

Интересно е, че спортният kei автомобил ще се нарича Honda Super-N във Великобритания, докато в Япония и Азия ще се продава под името Super-One. Новият модел лесно ще се отличава от стандартните автомобили от серията N на Honda благодарение на своя впечатляващ външен дизайн. Той включва разширен бодикит с изпъкнали калници, спортни брони с аеродинамични отвори, както и ексклузивни алуминиеви джанти, зад които се крият по-мощни спирачки с червени апарати и двуцветна каросерия.

В интериора Super-One разполага с асиметрични спортни седалки със сини акценти и подсилена странична опора. Инструменталният панел е с изчистен хоризонтален дизайн, също със син акцент, а воланът е обвит в кожа със сини шевове.

Режим „Boost“ за повече мощност и симулация на 7-степенна трансмисия

Основната отличителна черта на Honda Super-One е изцяло електрическото му задвижване. То разполага с нов режим „Boost“, който увеличава мощността за максимална производителност. Същевременно системата симулира смяна на предавки и възпроизвежда мощен, виртуален звук от двигател с вътрешно горене в купето чрез функцията Active Sound Control.

От Honda заявяват, че това осигурява усещане за вълнение и по-ангажиращо шофиране, което е уникално за автомобил с такъв размер. Ефектът се подсилва от специални графики на дисплеите в интериора и координирани светлинни поредици. Макар компанията все още да не е публикувала подробни технически данни, беше потвърдено, че режимът „Boost“ симулира седемстепенна трансмисия.

Ребека Адамсън, ръководител на автомобилния отдел на Honda UK, заяви, че прототипът Super-N обещава да бъде чудесна входна точка към света на електрическите автомобили на Honda, когато пристигне на пазара. Тя добави, че моделът се основава на големия интерес към концепцията, показана в Гудууд, и че чрез пренасянето на характерното за Honda удоволствие от шофирането в компактен електрически модел, компанията предлага уникален продукт, който клиентите ще могат да изпитат от 2026 г.

Според Honda прототипът Super-One е преминал през обширни тестове на различни пътни настилки и при разнообразни климатични условия в Япония, Великобритания и други азиатски страни, за да се усъвършенства пътното му поведение. Един от тези тестове се проведе през юли 2025 г., когато концепцията Super EV, предшественик на Super-One, направи демонстрационно изкачване по хълма в Гудууд.

Може да се каже, че Honda Super-One ще бъде наследник на модела Honda e, като надеждите са да постигне по-голям успех. Въпреки че Honda e имаше страхотен дизайн, той беше твърде скъп и с ограничен пробег, което се отрази негативно на неговата конкурентоспособност на пазара за електрически автомобили.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации