Хибридният SUV на McLaren с четири врати пристига през 2028 г.

Първи детайли за дизайна и задвижването

Дългоочакваният SUV на McLaren изглежда вече има реални очертания, след като компанията е представила глинен модел и е споделила основни детайли за него по време на среща с дилъри във Великобритания. Според информация на Automotive News, автомобилът с кодово име P47 се очаква да дебютира през 2028 г.

Един от присъстващите на събитието е споделил пред изданието, че страничният профил на SUV модела напомня на Porsche Cayenne Turbo GT, но е по-голям и е поставен на 24-инчови джанти. Друг го описва като „изваян и мускулест“ с внушително излъчване.

Твърди се, че P47 въплъщава новия дизайнерски език на McLaren, като се отличава с разделен дизайн на фаровете, който не включва вградените проектори от предишни модели. Очаква се автомобилът да бъде много аеродинамичен, с централен елемент по дължината на покрива, подобен на „перките“ при болидите от Формула 1, както и с голямо задно крило и дифузьор. В типичния за McLaren стил, задвижването ще бъде поверено на V8 двигател с хибридна система, монтиран възможно най-ниско и назад в шасито.

Нови модели в следващите години

Преди SUV моделът да се появи през 2028 г. обаче, на пазара ще излязат и други автомобили. След като доставките на хиперавтомобила W1 започнат през 2026 г., през 2027 г. ще дебютира ново купе, чийто дизайн ще бъде вдъхновен от по-стари поколения модели на McLaren. То ще се позиционира между базовия Artura и 750S, с цена, която вероятно ще бъде малко над 300 000 долара. Възможно е през следващите няколко години да видим и наследници на 750S и McLaren GT, както и кабриолет версия на W1 със свалящ се покрив.

Корпоративни промени и нови партньорства

В McLaren очевидно предстоят много промени. Компанията наскоро премина под нова собственост и сега си сътрудничи с Forseven – автомобилен стартъп, който компанията майка наскоро придоби и интегрира в структурата на британската марка. Все още няма пълна яснота каква точно е била целта на Forseven, но изпълнителният директор на McLaren Ник Колинс, който преди това е ръководил кратко просъществувалата компания, отхвърли предположенията, че тя е била фокусирана изцяло върху електрически автомобили.

McLaren също така се е възползвала от експертизата на Gordon Murray Automotive, която наскоро достави силно лимитирана серия хиперавтомобили. Ще бъде интересно да видим как ще изглежда марката след няколко години и дали новият SUV ще успее да привлече клиенти по начина, по който го направиха Ferrari Purosangue и Lamborghini Urus.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации