С V10 двигателя на Lamborghini Huracán STO марката се сбогува по един наистина впечатляващ начин, създавайки състезателен автомобил, допуснат до обществените пътища.
Lamborghini Huracán STO е най-безкомпромисното въплъщение на Huracán, което може да се управлява легално по пътищата. Моделът използва аеродинамика, почти идентична с тази на състезателния Super Trofeo, комбинирана със задвижването от версията Evo, но без предни задвижващи валове. Това е най-близкото, до което Huracán някога се е доближавал до спецификациите на състезателен автомобил от клас GT3 RS, превръщайки се в директен конкурент на модели като Pista на Ferrari и LT сериите на McLaren.
Пакетът, който STO предлагаше, беше толкова впечатляващ, че автомобилът си заслужи място в последния момент в състезанието „Автомобил на годината на evo“ за 2021 г. Той се бори за челните позиции, като предложи както на водача, така и на наблюдателите пълноценно изживяване с един от най-зрелищните двигатели. Впоследствие тествахме STO отново в сравнение с четири други специални модела с атмосферни двигатели, както и на пистата Ангълси за битка с хронометъра. Всеки път, когато заставахме зад волана, STO ни впечатляваше дълбоко.
Двигател, скоростна кутия и технически акценти
Разбира се, STO запазва великолепния 5.2-литров V10 атмосферен двигател, който задвижва само задните колела. Фокусът тук е върху баланса, пъргавината и времената за обиколка, а не толкова върху суровата мощност. Всъщност V10 агрегатът е непроменен и генерира скромните за днешните стандарти 631 к.с. при 8000 об/мин и 565 Нм въртящ момент при 6500 об/мин. Тези стойности изглеждат незначителни в свят на автомобили като Ferrari 296 GTB с 818 к.с. и McLaren със 750 к.с. Мощността е достатъчна за ускорение от 0 до 100 км/ч за 3.0 секунди и максимална скорост от 311 км/ч. С прекратяването на производството на Huracán идва и неговият наследник, хибридният Temerario с мощност от 907 к.с.
В STO е обърнато внимание на всеки детайл. Теглото е намалено навсякъде, където е възможно, което води до някои наистина интересни решения. Освен стандартните методи като по-тънки стъкла, опционални магнезиеви джанти и широко използване на карбонови панели, Lamborghini въвежда и цял преден панел, обединяващ калниците, предния капак и бронята. Този елемент, наречен „cofango“, напомня за предния капак на легендарния Miura.
Резултатът от тези усилия е сухо тегло от 1 339 кг, което е с 43 кг по-малко от Performante. Това е добро постижение, но все още далеч от теглото на 765LT, а и може да се очаква по-голямо намаление предвид премахването на системата за задвижване на четирите колела.
Въпреки че наследникът Temerario може да черпи визуално вдъхновение от супемотоциклетите, той отстъпва на Huracán STO по отношение на визуална драма и усещане за цел. Уникалната система ALA, използвана при Performante, тук е заменена от по-традиционно, но и по-мощно аеродинамично решение. Огромното задно крило на STO може да се регулира ръчно в три позиции, които осигуряват притискаща сила от 324 кг, 363 кг или 420 кг при скорост от 280 км/ч. „Cofango“ също играе ключова роля за аеродинамиката, а перката на задния капак подобрява стабилността при странично ускорение. Като цяло аеродинамичната ефективност е подобрена с 37%, а притискащата сила е с 53% по-висока в сравнение с Performante.
STO използва и най-новите спирачки CCM-R от Brembo, както и специално разработени гуми Bridgestone Potenza, налични в конфигурации Sport или Race.
Този безкомпромисен Huracán е много повече от платформа за демонстрация на могъщия 5.2-литров V10 двигател. Той предлага интензивно шофьорско изживяване, което с лекота се конкурира с модели на Ferrari и McLaren. Цената му не беше ниска – започваше от 260 012 британски лири, преди дори да се помисли за опционалния пакет Squadra Corsa. Въпреки това, тези автомобили почти не са загубили от стойността си, като най-евтините екземпляри на пазара днес се предлагат за около 260 000 лири.
Технически характеристики
Lamborghini Huracán STO е оборудван с 5.2-литров V10 двигател с максимална мощност от 631 к.с. при 8000 об/мин и въртящ момент от 565 Нм при 6500 об/мин. Сухото тегло на автомобила е 1 339 кг, което осигурява съотношение мощност към тегло от 479 к.с. на тон. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3.0 секунди, а максималната скорост достига 311 км/ч.
Последвайте ни в Google News