Alpine готви два електрически роудстъра, които ще се конкурират с Porsche

Alpine обяви, че до 2030 г. ще добави два нови електрически кабриолета към гамата си: следващото поколение на спортния A110 и нов GT модел A310. С тези две попълнения компанията ще предлага общо седем изцяло електрически автомобила до края на десетилетието.

Първият модел, който ще се появи на пазара, е A110, като премиерата му е насрочена за следващата година. Малко след него ще дебютира и A310, който е определян като бъдещ конкурент на Porsche 911.

Alpine разширява електрическата си гама

Докато някои производители изглежда се отдръпват от плановете си за преминаване към електрически автомобили, Alpine продължава с пълна сила. Наред със съществуващите си електрически предложения, които включват A290 и A390, марката потвърди, че следващото поколение на A110 ще бъде изцяло електрическо.

Новият A110 ще наследи версията с двигател с вътрешно горене, чието производство наскоро приключи. Според информация на Autocar, новият електрически модел ще се предлага като купе и като роудстър и ще бъде изграден върху платформата Alpine Performance Platform (APP).

Генералният мениджър на Alpine за Великобритания, Никола Бърнсайд, заяви пред Autocar, че автомобилът изглежда добре и запазва характерния облик на A110.

Успоредно с това, Alpine обяви, че работи и по модела A310 – GT със скосен покрив (фастбек). Четириместният автомобил също ще бъде наличен във варианти с твърд покрив и като кабриолет и ще използва същата нова платформа APP.

Засега подробностите за автомобила се пазят в тайна, но се предполага, че A310 ще заимства дизайнерски елементи от наскоро представения A390. Все още няма обявени дати за премиерата му.

Завръщането на един специален модел

Моделът A110 има дълга и интересна история. Първоначално е представен през 1963 г. и остава в производство до 1977 г., като успява да събере армия от почитатели по целия свят.

Името беше извън употреба в продължение на десетилетия, но беше възродено през 2017 г. с премиера на автомобилното изложение в Женева. Тогава A110 се задвижваше от 1.8-литров четирицилиндров турбо двигател, който генерираше малко под 250 к.с.

По-рано тази година Alpine обяви края на производството на версията с двигател с вътрешно горене. Сега обаче моделът е готов за завръщане, този път като изцяло електрически автомобил.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации