Защо Toyota вече не нарича своя Prius PHEV с името Prime

През 1997 г. Toyota представи в Япония Prius – първият в света масово произвеждан хибриден автомобил, чиято версия за американския пазар се появи през 2000 г. Оттогава компактният модел премина през пет поколения, но една от най-интересните му разновидности се появи през 2012 г. под формата на Toyota Prius Plug-in Hybrid. Този автомобил обещаваше разход, еквивалентен на 2.7 литра на 100 км в комбиниран режим, 4.8 л/100 км в хибриден режим и изцяло електрически пробег от 24 км при скорост до 100 км/ч. По това време Toyota просто използва по-ясното име Prius Plug-in Hybrid, за да разграничи модела от стандартния хибриден Prius.

Въпреки това, след премиерата на второто поколение Prius Plug-in Hybrid през 2016 г., компанията реши да използва обозначението „Prime“, за да се избегне объркването с чисто електрическите автомобили. Името „Prime“ беше приложено и към други plug-in хибридни модели на Toyota, като например RAV4 Prime. С настъпването на моделната 2025 година обаче, Toyota реши да се откаже от това име, като вместо това започна да нарича своя plug-in хибриден Prius просто Prius PHEV. Автомобилният производител обясни, че решението за замяна на „Prime“ с PHEV е взето по същата причина, поради която „Prime“ е въведено на първо място: за да помогне на клиентите по-лесно да идентифицират вида на задвижването на модела.

Ново име, същият Prius

Въпреки че приема ново обозначение, Toyota Prius PHEV не променя съществено автомобила, който заменя. Това означава, че моделът запазва същото задвижване като при Prius Prime. То включва 2.0-литров четирицилиндров бензинов двигател M20A-FXS, съчетан с два електрически мотора и литиево-йонна батерия с капацитет 13.6 кВтч. Общата мощност на системата е 220 к.с.

Тази комбинация е достатъчна, за да осигури на Prius PHEV ускорение от 0 до 100 км/ч за 6.6 секунди, пробег само на ток от 71 км и среден разход на гориво от 4.5 л/100 км в хибриден режим. Стандартното оборудване остава същото и включва седалки с текстилна тапицерия, автоматичен климатик, отопляем волан, 8-инчов сензорен екран и интеграция с Apple CarPlay и Android Auto. За тези, които търсят повече удобства, средното ниво на оборудване XSE предлага електрически регулируема шофьорска седалка, отопляеми предни седалки и безжично зарядно за смартфон.

Като най-високо ниво на оборудване, XSE Premium добавя още повече екстри, включително 12.3-инчов сензорен екран, аудиосистема JBL с осем високоговорителя, вентилирани предни седалки и настройки за памет на шофьорската седалка. Цената му обаче надхвърля 40 000 долара преди таксите за доставка и обработка. По-ниските нива на оборудване са по-достъпни. Базовият Prius Plug-in Hybrid SE за модел 2025 г. започва от около 33 000 долара, докато версията XSE е с цена от около 37 000 долара.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации