Две версии с впечатляваща мощност
Гамата дебютира с два варианта със задвижване на четирите колела. Базовият Cayenne Electric разполага с 402 к.с. в стандартен режим, които се увеличават до 435 к.с. при активиране на Launch Control. Върховата версия Turbo Electric предлага 844 к.с. в нормален режим, като пиковата мощност достига 1139 к.с. и 1500 Нм въртящ момент. И двата модела използват батерия с капацитет 113 кВтч и 800-волтова архитектура, която позволява зареждане на DC станция с мощност до 400 кВт. Това осигурява заряд от 10 до 80% за по-малко от 16 минути при оптимални условия.
Системата за рекуперация на енергия достига впечатляващите 600 кВт, което позволява 97% от спиранията да се извършват само от електромоторите. Това означава, че конвенционалните спирачки почти не се използват. За американския пазар са предвидени два порта за зареждане – NACS за бързо DC зареждане и J1772 за AC, като стандартно се предлага и CCS адаптер.
Шаси и аеродинамика за максимална ефективност
Технологиите в шасито карат двутонния SUV да се усеща изключително пъргав. Стандартното адаптивно въздушно окачване PASM е комбинирано с опционално завиване на задната ос (до 5 градуса), система за разпределение на въртящия момент PTV Plus и хидравличната система Porsche Active Ride, която елиминира накланянето на каросерията и осигурява максимално сцепление извън пътя.
Максималният пътен просвет достига 24,4 см, а опционалният пакет Off-Road Design променя предната броня за по-добър ъгъл на заход. Аеродинамиката е оптимизирана до коефициент на съпротивление от 0,25 чрез активни клапи, адаптивен покривен спойлер и задни аеродинамични елементи, които подобряват пробега при висока скорост. Капацитетът на теглене остава 3500 кг.
Иновативно безжично зареждане
Porsche официално потвърди и въвеждането на безжично зареждане. Системата представлява опционална индукционна подложка с мощност 11 кВт и размери 76 х 117 см. Тя се свързва с приемник на предната ос чрез Wi-Fi. Водачът трябва само да паркира над нея, като следва индикациите на 12,9-инчовия дисплей, след което зареждането стартира автоматично с 90% ефективност. Системата работи при разстояние от 12 до 18 см и толерира отклонение до 10 см. Сензори засичат предмети или животни и прекъсват процеса. Не е необходим стенен модул (wallbox), а само стандартно 240-волтово захранване. Бъдещи софтуерни актуализации ще добавят и функция за прецизно самопаркиране над подложката.
Дигитален интериор и практичност
В интериора централно място заема извитият OLED дисплей Flow Display, който обединява 14,25-инчовото приборно табло, централния екран и опционалния 14,9-инчов панел за пътника. Управлението съчетава сензорни контроли с физически бутони за силата на звука и климатика. Гласовият асистент Voice Pilot AI разбира контекстуални команди, а режимите Mood Modes променят осветлението, настройките на седалките и звука. Багажното пространство варира от 552 до 1588 литра, а отпред има и допълнителен багажник с обем 91 литра. Междуосието е увеличено до 302 см, което осигурява голямо пространство за пътниците на задните седалки.
Цени и пазарен дебют
Стартовите цени в САЩ са 109 000 долара за версията Electric и 163 000 долара за Turbo. Поръчките вече се приемат, като първите доставки се очакват в края на лятото на 2026 г. Официалната премиера пред публика ще се състои този уикенд по време на фестивала Icons of Porsche в Дубай.
В сегмента на луксозните електрически автомобили Porsche представя един наистина завършен продукт: Cayenne с мощност до 1139 к.с., който предлага усещане зад волана, сравнимо с 911, може да тегли до 3500 кг и прави кабелите за зареждане почти излишни. Двадесет и две години след като оригиналният модел спаси компанията, електрическата версия отново пренаписва правилата в сегмента.
Последвайте ни в Google News