Bentley изтегля Bentayga Hybrid заради риск от прегряване на батерията

Bentayga, който в миналото се предлагаше с V8 дизелов двигател, вече е наличен с шест- и осемцилиндрови бензинови агрегати. Базовата версия разчита на V6 двигател с plug-in хибридна система и мощност от 443 к.с., но при нея е открит потенциален проблем. Според Bentley около 130 автомобила може да имат дефект във високоволтовата батерия.

Причина за проблема и решението

Документацията по сервизната акция, публикувана на уебсайта на американската Национална администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA), посочва, че по време на зареждане или малко след това може да възникне прегряване, което да доведе до разпространение на топлината. За щастие, от Bentley съобщават, че нямат информация за възникнали пожари, причинени от този проблем. Като доставчик на батериите е посочена компанията Samsung SDI Hungary.

Според Samsung SDI Hungary повреда на сепаратора или замърсяване с частици може да причини късо съединение. Южнокорейският доставчик е въвел подобрения в производствения си процес, но въпреки това Bentley трябва да обслужи 130 автомобила в САЩ. Решението започва с инсталиране на нов софтуер за управление на батерията.

Подобреният софтуер е разработен с възможности за самодиагностика, свързани с процеса на саморазреждане на модулите и клетките. Въпреки че не се предвижда задължителна смяна на батерията, много малък брой батерии може да бъдат заменени, ако новият софтуер открие проблеми.

Засегнати автомобили и технически детайли

За американския пазар засегнатите автомобили са произведени между 23 февруари 2023 г. и 20 ноември 2023 г. и са модел 2023 г. Bentayga Hybrid е най-достъпната версия в гамата, като началната ѝ цена е 210 000 долара.

Собствениците на засегнатите автомобили ще бъдат уведомени с писмо не по-късно от 23 декември 2025 г. Както засегнатите модели, така и актуалните версии използват батерии с капацитет 18,0 кВтч (14,3 кВтч използваеми). Електрическият мотор, интегриран в автоматичната трансмисия ZF, развива 100 кВ (134 к.с.) и 400 Нм въртящ момент.

Между него и двигателя с вътрешно горене е разположен разединител, който позволява V6 двигателят да бъде напълно изключен от електромотора и трансмисията. Тъй като електрическият агрегат се намира в предната част на скоростната кутия, мощността се предава към четирите колела чрез централен диференциал Torsen.

При нормални условия 40% от тягата отиват към предния мост. При необходимост до 70% могат да бъдат насочени напред или до 86% към задния мост. Диференциалите на предния и задния мост са от отворен тип с функция за ограничено приплъзване, която се осъществява чрез системата за контрол на стабилността.

3,0-литровият V6 двигател на Bentayga Hybrid е част от семейството двигатели EA839 и използва един турбокомпресор тип „twin-scroll“. За сравнение, версията с обем 2,9 литра, използвана в Audi RS 4 Avant, разполага с два турбокомпресора.

При пълно натоварване хибридната система на Bentayga генерира 456 к.с. и 700 Нм въртящ момент. Разходът на гориво само на бензин е 11,8 литра на 100 километра.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации