Проблемите с покривалото на Rivian R1T доведоха до интересно решение: соларен капак

Собствениците на първото поколение Rivian R1T все още си спомнят проблемите с електрическото покривало на товарния отсек. Всяка неприятна ситуация обаче може да има и своята добра страна, като в случая това стимулира независими производители на аксесоари да създадат по-добри алтернативи. Пример за това е новото соларно покривало, което вече се предлага за R1T и други пикапи и позволява на собствениците да генерират собствена електроенергия, когато са на къмпинг.

Дългогодишен проблем и бавна реакция

За производител, насочен към по-авантюристично настроените клиенти, Rivian допусна няколко грешки в началото. Най-сериозната от тях беше свързана именно с дефектното електрическо покривало на ранните бройки R1T. Проблемът не беше само в грешния дизайн – нещо очаквано за нов продукт от стартираща компания.

Истинският проблем дойде от реакцията на Rivian. Първоначално компанията се преструваше, че дефектът не съществува. След като най-накрая го призна, отне повече от година, за да предложи решение, което също се оказа неработещо. Това остави хиляди собственици без никакво покривало или ги принуди да търсят алтернативи от други производители. Rivian реши проблема едва по-рано тази година, след две години опити да поправи компонент, който би трябвало да е елементарен.

Въпреки че засегнатите собственици вече имат решение, пазарът за алтернативни аксесоари остава активен. За тези, които не са поръчали пикапа си с фабричното покривало, Rivian го предлага в своя онлайн магазин срещу 3300 долара с включен монтаж. Цената не е ниска, а решенията от независими компании може да са по-достъпни или да предлагат по-добра функционалност.

Соларно решение за повече независимост

Едно от най-интересните покривала за товарния отсек на Rivian R1T интегрира 250-ватов соларен панел. Макар тази мощност да не е достатъчна за зареждане на основната батерия на автомобила, тя може да захранва различни уреди по време на къмпинг. Това е отлично допълнение за собствениците на Rivian, особено в комбинация с преносима батерия за съхранение на генерираната през деня енергия.

Разбира се, R1T има голяма батерия, която би могла да осигури достатъчно енергия. По стечение на обстоятелствата обаче, Rivian е направил компромис и с вградения DC/AC преобразувател. В резултат много собственици се оплакват, че контактите в автомобила спират да работят дори при лека употреба. Някои разбират по трудния начин, че преобразувателят не се справя добре с по-високи натоварвания, особено при продължителна работа. Преносимата батерия решава този проблем и работи безпроблемно със соларното покривало.

Продуктът се продава от базираната в Ню Йорк компания Worksport на цена от 1999 долара, като за преносимата батерия са необходими още 949 долара. Първоначалното представяне на идеята беше през октомври 2024 г., но производственият вариант е със значително намалени възможности в сравнение с концепцията, която трябваше да доставя над 600 вата. Дори при 250 вата, соларното покривало за R1T може да зареди преносимата батерия за около четири часа.

Worksport предлага соларни покривала, разработени специално за най-популярните пикапи, включително Ford F-150, Chevrolet Silverado, Jeep Gladiator и Toyota Tundra. Любопитното е, че Rivian R1T е единственият модел с електрическо задвижване в списъка, което само по себе си говори достатъчно за възможностите на автомобила за двупосочно зареждане.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации