Германец съди Tesla заради дефект в колата, която си е купил през февруари миналата година. Става дума за Model 3 Long Range.
Няколко месеца, след като станал собственик на возилото, той открил пукнатини на мястото, където се поставя крика.
Човекът реагирал веднага, като се обърнал към Tesla. От компанията признали, че дефектът е факт, но отказали да направят ремонт, тъй като проблемът не влизал в гаранцията. Това ядосало немеца и той решил да се обърне към съда.
Настояването му е Tesla да смени колата с друга и тя да бъде произведена не в Щатите, а в Китай.
Причината за това му желание е, че и други собственици на този модел отвъд Океана са открили същия или подобен проблем. Смята се, че дефектът е производствен за колите от Северна Америка и е засегнал десетки хиляди коли.
Какво казват от Tesla по въпроса? Те признават, че се е наложило да направят корекция по процеса на сглобяване на модела, но това се е случило през април миналата година. Именно тогава германецът се обръща към съда срещу американците.
И той не е единственият, който завежда иск срещу Tesla заради неизправност на Model 3. В началото на тази година във Флорида друг собственик заведе дело, тъй като твърди, че автомобилът му има опасно окачване, което може да доведе до загуба на контрол по време на шофиране.
Производителят бе обвинен, че продава коли, които са опасни след пътно-транспортно произшествие, при което загинаха 20-годишен шофьор и спътника му, на 19 години.
Освен това – през 2021 г. около три хиляди модела от въпросния Model 3 в САЩ и около 22 000 в Китай бяха изтеглени заради проблеми с окачването.
Всъщност, скандалите около Tesla не са от днес и вчера. През 2019 година отново се стигна до дело, след като собственик заведе иск заради измама с капацитета на батерията. Оплакването било, че пробегът на колата намалял внезапно, след като била направена актуализация на софтуера. Тогава от компанията заявиха, че работят за намаляване на въздействието на актуализацията.
Относно критиките за опасност от пожар в колите на Tesla, производителят твърди, че електромобилите, произвеждани от компанията имат 10 пъти по-малък шанс да се запалят, в сравнение с колите на газ.
Когато става дума за съд, трябва да кажем, че се е случвала и обратната ситуация – Tesla да съди собственик. Случаят е от Китай. Компанията изплаща обезщетение на собственика, в размер на 200 000 евро, но в последствие го обвинява, че сам е причинил дефектите, заради които после се е оплакал и е осъдил Tesla.