Европейският парламент подкрепи идеята на Европейската комисия да спре продажбата на коли с двигатели с вътрешно горене в рамките на Европейския съюз след 2035. Това обаче е само едно от многото нововъведения, които бяха одобрени на заседанието във френския град Страсбург. Ето и някои от другите важни промени, които предстои да се случват.
Сред най-съществените решения засягат по-лесния ремонт, който се очаква да се прави на колите. Идеята е основните части на колите да бъдат по-издръжливи и по-пригодни за ремонт, за да стига до посещение в сервиза по-рядко. А ако все пак се стигне до такава ситуация, нещата да се оправят бързо и лесно. Също така, друга идея е да се даде втори живот на различни части след рециклиране. Именно рециклирането е процесът, който трябва започне да се случва все по-осезаемо в близкото бъдеще, за да се намалят вредните емисии.
Решенията от Страсбург засягат и работните места в автомобилната индустрия. Идеята е въпреки електрификацията, заетите в бранша да не загубят работата си. Дори се обещава да се направи „Фонд за справедлив преход“, който да помогне за осигуряването на заетост. Предстои обаче да бъде изготвен доклад, който да покаже как ще се финансират такъв тип фондове.
Другите промени засягат цената на колите. Идеята е електромобилите да станат по-достъпни за масовия потребител и дори да станат по-евтини от аналозите си с двигатели с вътрешно горене.
До началото на 2030 година автопарковете, независимо дали публични или частни, трябва да бъдат изцяло електрически. А до началото на следващата година трябва да се представи предложение, което да гарантира, че това наистина ще се случи.
Очаква се да се създаде и система, която по нов начин да изчислява количеството на вредните емисии и да отчита жизнения цикъл на автомобилите.
Борбата с промените в климата е в основата на решенията от Страсбург. Екоорганизациите ги приветстваха, но се появиха и мнения „против“. Няколко лобистки компании бяха на мнение, че евродепутатите не са взели предвид, че в Европа все още няма добре подготвена инфраструктура за зареждане на електрически автомобили. Представителите на народа обаче смятат, че до 2035 година има достатъчно време да бъде направена такава.