Lexus наскоро представи обновения RZ, своя изцяло електрически модел. Той е повече от просто фейслифт и предлага значителни подобрения, превръщайки го в автомобил, който надхвърля премиум характера на марката.

Предлага се в три версии, като цените започват от 47 000 евро, а цената на останалите модели все още не е обявена. Те са по-мощни и предлагат определени „фини детайли“.

Японската компания се характеризира с впечатляващо техническо представяне, дори с една крачка пред своите немски конкуренти, а в RZ, освен механичните подобрения, можете да откриете елементи като волан в стил Формула 1, лъчисто отопление на предната част, изненадващо ниво на изолация, по-висока ефективност във всяко отношение и комфорт на шофиране, който поставя летвата много високо.

Пробег за пътуване

Електрическият RZ ще се предлага в три варианта: 350e с предно задвижване, произвеждащ еквивалента на 224 к.с.; 500e със задвижване на всички колела, произвеждащ 381 к.с.; и 500e F Sport, който увеличава мощността си до 408 к.с. Батерията е обща за всички версии. Тя разполага с 77 kWh агрегат, с 14% по-голям от предшественика си, с повече клетки въпреки същия размер, нова система за водно охлаждане и система за предварително подгряване за по-бързо и по-ефективно зареждане. Пробегът по WLTP варира от 450 километра за F Sport до 568 километра за 350 e с 18-инчови джанти.

Разходът на гориво е между 14,4 и 18,4 kW, което означава, че RZ ще може да измине 380-400 километра по магистрален маршрут и да достигне 600 километра, ако го използваме само в градски условия. Максималната мощност на зареждане е 150 kWh. Това означава, че със зарядно устройство между 150 и 200 kW, колата може да презареди батерията между 10 и 80% за около 30 минути.

Шофиране с „ръчна скоростна кутия“

Този RZ има система, наречена „Интерактивно ръчно управление“, която симулира работата на осемстепенна скоростна кутия, пропорционално съобразявайки производителността и изкуствения звук на автомобила. Тя е стандартна за най-високото ниво на оборудване и за тези, които искат да преминат към електрическо задвижване, без да жертват тръпката от полуавтоматичната трансмисия, е наистина вълнуваща. За да я активирате, трябва да натиснете бутона „M“.

RZ е дълъг 4,80 метра, широк 1,89 метра и висок 1,63 метра. Има капацитет за петима пътници, които ще пътуват комфортно, а багажникът е с обем от 522 литра, освен това има много използваеми форми. Вариантите 550e имат два двигателя, по един на ос, и са ограничени до скорост от 180 км/ч (112 мили/ч), докато 350e е 160 км/ч (62 мили/ч). Двигателите са по-компактни, излъчват по-малко шум и имат подобрен инвертор. Най-малко мощният предлага време за ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,5 секунди, докато останалите варират от 4,6 до 4,4 секунди. Много респектираща цифра за автомобил от 2080 килограма с каросерия тип SUV.

Има четири нива на оборудване: e-Premium, e-Executive, e-Luxury и F Sport. И четирите излъчват атмосфера на невероятно качество. Комфортът и усещането за простор са отлични, а нивото на изолация и звукоизолация вътре в автомобила е особено забележително. Както почти всички електрически превозни средства, RZ е много тих. В ключови области на новия RZ са внедрени мерки за постигане на изключителна тишина. Вследствие на това нивата на шум са намалени както в предната, така и в задната част на кабината, включително багажника.

Сред последните подобрения са добавянето на нов заглушител зад задните седалки, както и използването на ново лепило, което изолира пода от вибрации. Ново смолно покритие и високоефективен звукоизолиращ материал са използвани и върху панелите на вратите, корнизите и задната врата.

Волан от Формула 1

Една от основните нови функции е опционалното добавяне на волан в стил Формула 1. Той ще струва с около 3000 евро повече и представлява технологичен напредък във всяко едно отношение.

Воланът не е свързан механично, а чрез кабел. На пътя е по-лесен за управление, с директно и много прецизно управление, което е все още удобно. А в града колата е невероятно пъргава. Маневрирането при паркиране без завъртане на волана е много практично, удобно и бързо, защото с едно завъртане можете да вкарате RZ на мястото за паркиране.

Подобни публикации