Съвместим с разпоредбите Euro 5+ без нужда от AdBlue или филтър за твърди частици.
Леките четириколки стават все по-атрактивен вариант за движение, особено в големите градски центрове, поради тяхната маневреност и икономия на гориво. Aixam е един от европейските лидери на този пазар и сега разшири гамата си, като включи нов двигател Kubota Z482 Euro 5+. Този двуцилиндров дизелов двигател осигурява по-плавно управление от едноцилиндровите двигатели, които също изискват AdBlue.
Двигателят Kubota Z482 Euro 5+ включва системи за електронно впръскване на гориво Common Rail и каталитичен преобразувател, осигурявайки съответствие с разпоредбите Euro 5+ без необходимост от AdBlue или филтър за твърди частици. Това решение елиминира необходимостта от допълнителни добавки, като избягва неудобствата, свързани с тяхното управление и намалява риска от свързани с това повреди. Двуцилиндровият дизайн на новия двигател предлага плавна работа с постоянен въртящ момент от 20,8 Nm между 2000 и 2700 об/мин, което води до по-добро изживяване при шофиране. Освен това неговият разход на гориво от 4,3 литра/100 км и емисии от 113 г/км го правят ефективен вариант с оптимизирано тегло от само 53 килограма.
Двигателят Kubota Z482 Euro 5+ е 479 c, течно охлаждане, редови, двуцилиндров дизелов двигател. Той осигурява максимална мощност от 6 kW (8,2 к.с.) между 2700 и 3200 об/мин и максимална скорост от 3450 об/мин. Електронното впръскване на гориво Common Rail, комбинирано със система за обеззаразяване, състояща се от EGR клапан и каталитичен преобразувател, гарантира съответствие с разпоредбите за емисии Euro 5+ без необходимост от AdBlue или филтър за твърди частици.
Всичко това се превръща в по-комфортно и ефективно пътуване, тъй като неговата двуцилиндрова конфигурация позволява на двигателя да работи с по-малко вибрации. Технологията Kubota гарантира надеждност и по-нисък риск от дългосрочни повреди. Постоянната мощност и високият въртящ момент подобрява ускорението и способността за поддържане на стабилна скорост дори при трудни условия. Избягва се използването на AdBlue, което добавя допълнителен рисков фактор, тъй като нивото на добавката в резервоара винаги трябва да се държи под контрол. Ако резервоарът за AdBlue е празен, двигателят може да блокира и има голяма вероятност остатъците от AdBlue да кристализират, причинявайки проблеми в тръбите, помпата и инжектора. Тази ситуация значително увеличава риска от повреди.
Гамата от модели на Aixam варира от икономичния Minauto, наличен от 11 199 евро, до по-оборудвани версии като Ambition, който включва дизелови и електрически опции от 15 299 евро.
Източник: LA RAZON