Един по-различен поглед към лукса
Bentley Bentayga Atelier Edition е специална версия на луксозния SUV, която черпи вдъхновение от най-ексклузивната линия на марката – Mulliner. Резултатът, по думите на Bentley, е „изчистена и съвременна представа за лукс“. С начална цена от 197 700 британски лири, този модел залага на по-традиционна комбинация от цветове и дизайнерски решения в сравнение със спортно ориентираните S версии.
Външните промени са фини, но допринасят за отличителния характер на Atelier Edition. Предната решетка е двуслойна – вертикалните ламели са хромирани, докато по-фината мрежа зад тях е със сатенено сребристо покритие. Този сатенен ефект се открива и в акценти по предната и задната броня, както и в основата на уникалните емблеми на модела. Ексклузивните 22-инчови джанти с десет спици също са със сатенено покритие.
Наситеният зелен цвят на тестовия автомобил се нарича ‘Light Emerald’ и изглежда великолепно на живо. Той е част от шест специално подбрани цветови комбинации от гамата на Mulliner, но клиентите имат свободата да конфигурират своя автомобил според личните си предпочитания.
Интериор, посветен на майсторството
В купето Atelier Edition възприема по-класически подход към лукса. Интериорът е изпълнен с безупречна кожа с диамантени шевове и контрастни кантове на седалките. Специално за тази версия шевовете са по-големи и се простират до горната част на облегалките, където е избродирано и логото на Atelier Edition. Други уникални детайли са анимираните светлини за посрещане и праговете с надпис „Ръчно изработено в Крю, Англия“.
Интериорът на тестовия автомобил е завършен с красиви фурнири от хавайско дърво Коа с отворени пори. Макар вкусът да е субективен, подобно майсторство изглежда далеч по-впечатляващо от често използваното лъскаво покритие в пиано лак. Въпреки че някои бутони и превключватели напомнят за произхода на платформата от Volkswagen Group и могат да бъдат открити в модели на Audi, цялостното усещане е за разкош и добър вкус. Аудиосистемата Naim, предлагана като опция, остава една от най-добре звучащите в сериен автомобил.
Задните седалки, дори в по-практичната конфигурация с три места, са изключително удобни. Пространството е щедро във всички посоки, видимостта навън е отлична, а качеството на изработка е също толкова безупречно, колкото и отпред.
Усещане зад волана
На пътя усещането е сходно с това в останалите версии на Bentayga, но обогатено с правилните екстри. Atelier Edition разполага стандартно със системата Bentley Dynamic Ride – 48-волтова технология против накланяне, която контролира масата на автомобила. Налично е и завиване на четирите колела, което подобрява маневреността при ниска скорост и стабилността при висока.
Въпреки тези технологии, Bentayga не вози с финеса на Rolls-Royce Cullinan или дори на BMW X7, като при ниска скорост се усещат леки вибрации. Въпреки това комфортът и шумоизолацията са отлични. Управлението е леко и прецизно, а намесата на завиващата задна ос се усеща естествено. Като се има предвид собственото тегло от 2,4 тона, автомобилът може да се управлява с изненадващ ентусиазъм в завоите.
Сърцето на аристократ
4,0-литровият V8 двигател с два турбокомпресора остава звездата на модела. Той предлага 550 к.с. и 770 Нм въртящ момент, които осигуряват безкрайна и лека динамика. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,5 секунди – постижение, което се усеща сюрреалистично в толкова висок и луксозен автомобил. Максималната скорост достига 290 км/ч. Звукът е прецизно преценен – при рязко ускорение в купето навлиза плътен V8 тътен, но при спокойно шофиране по магистрала той почти изчезва. При скорост от около 110-120 км/ч двигателят работи на съвсем ниски обороти и леко докосване на газта е достатъчно за мигновено и плавно ускорение, без да е нужна смяна на предавка.
Конкурентна среда
В този ценови клас Bentayga се изправя срещу сериозни конкуренти. Той предлага значително по-добър баланс между комфорт и динамика от своя събрат от VW Group, Lamborghini Urus. Ferrari Purosangue демонстрира, че спортното поведение и комфортът могат да вървят ръка за ръка, добавяйки към това и неповторим V12 двигател. Rolls-Royce Cullinan, също с V12, предлага още по-високо ниво на качество и финес, но на цена, която надхвърля 350 000 британски лири.
Последвайте ни в Google News