Когато Huawei си партнира с JAC за създаването на Maextro S800, малцина приеха на сериозно амбициите на марката да се конкурира с Maybach и Rolls-Royce. Идеята нов китайски производител да се цели в самия връх на автомобилния лукс изглеждаше пресилена. Година по-късно обаче последната дума има Maextro. Техният флагмански седан се превърна в най-продаваната кола в Китай с цена над 100 000 долара.
Доскоро чуждестранните производители държаха здраво пазара на луксозни автомобили в Китай. Тази хватка обаче отслабва. Местните купувачи все по-често се обръщат към домашни марки, дори когато пазаруват в най-високите ценови сегменти – нещо, което би изглеждало немислимо само преди няколко години.
Европейските марки вече не са лидери
Както съобщава Bloomberg, през ноември продажбите на Maextro S800 са надхвърлили общия брой на Porsche Panamera и BMW 7-Series, взети заедно. Моделът вече беше заел челната позиция през септември. S800 надмина и Mercedes S-Class, както и нейния вариант Maybach, въпреки приликата си с дизайн, който изглежда като комбинация между Maybach и Rolls-Royce.
Според информация в социалната мрежа Weibo, Maextro е получила 18 000 поръчки за S800 само в рамките на 175 дни от премиерата му. От компанията съобщават, че в момента продават над 2 000 бройки месечно и планират да увеличат производството до 4 000 автомобила на месец.
Как Maextro постигна този успех?
Основна част от привлекателността на S800 е цената. С дължина от 5 480 мм това е пълноразмерен луксозен седан, но цената му варира между 708 000 и 1 020 000 юана (равняващи се на 100 600 до 144 900 долара по текущи курсове). За сравнение, BMW 7-Series стартира от 919 000 юана (130 000 долара), Porsche Panamera – от 1.1 милиона юана (156 200 долара), а Mercedes S-Class – от 1.47 милиона юана (208 800 долара). Rolls-Royce Phantom пък струва 8.47 милиона юана (1.2 милиона долара).
Конкурентната цена обаче не е единственото обяснение за успеха. Maextro S800 предлага изключително богато оборудване. Включва арматурно табло с три екрана, 40-инчов проектор за задните седалки, който превръща купето в частно кино, автоматични врати, бутони с кристален ефект и таван със „звездно небе“, напомнящ за Rolls-Royce. Интериорът е завършен с дърво и кожа, а системите за асистиране на водача (ADAS) са разработени от Huawei.
В интервю за CCTV Ричард Ю, председател на потребителския бизнес отдел на Huawei, заяви, че Maextro S800 е първият случай, в който китайска марка успява да се наложи в ултралуксозния сегмент от 1 милион юана. Той добави, че сме в ерата на интелигентността и електрическото задвижване, където компанията е лидер чрез по-умни технологии и иновации.
Германските гиганти губят позиции
Bloomberg съобщава, че BMW, Mercedes и Audi продължават да губят пазарен дял в Китай, изпитвайки затруднения да се конкурират с местните производители по отношение на цени и технологии. Предизвикателството пред Huawei сега е да запази тази инерция, а не просто да предизвика първоначален интерес.
Междувременно конкурентната марка YangWang, собственост на китайския гигант BYD, също навлиза в шестцифрения ценови сегмент с модели като SUV автомобила U8, чиято цена започва от около 150 000 долара. Компанията предлага и седана YangWang U7, позициониран малко по-ниско в ценовия диапазон между 628 000 и 708 000 юана (89 200 до 100 600 долара).
Последвайте ни в Google News