De Lijn поръчва 500 електрически автобуса от Daimler Buses

Фламандският обществен превозвач De Lijn, със седалище в Мехелен, Белгия, е изцяло ангажиран с преминаването към електрически транспорт като част от корпоративната си стратегия.

От 2022 г. насам компанията поръчва единствено електрически автобуси, като най-късно до 2035 г. целият ѝ автобусен парк трябва да работи изцяло с нулеви местни емисии.

Daimler Buses също ще допринесе за постигането на тази цел. В средата на декември двете компании подписаха рамково споразумение за доставка на 500 електрически автобуса. Като част от него De Lijn вече е поръчала 80 автобуса Mercedes-Benz eCitaro, чиято доставка е планирана да започне от началото на 2027 г.

Мирко Сгода, ръководител на отдел „Маркетинг, продажби и обслужване на клиенти“ в Daimler Buses, коментира сключването на договора. Той заяви, че големият брой значими поръчки от различни пазари демонстрира доверието на клиентите в електрическия автобус със звездата на Mercedes-Benz и го превръща в истинска история на успеха.

Нова доставка за германския оператор Weidachstein

В свързана новина, компанията Omnibus Weidachstein GmbH & Co. KG получи пет нови автобуса Mercedes-Benz eCitaro в завода на Daimler Buses в Ной-Улм.

Автобусите eCitaro ще влязат в експлоатация по редовни линии в района на Ной-Улм, заменяйки пет съществуващи превозни средства от парка на баварската автобусна компания, която е семейна собственост повече от седем десетилетия.

Освен задвижването с нулеви местни емисии на CO₂, Omnibus Weidachstein GmbH & Co. KG поставя особен акцент върху безопасността и оборудването на петте нови автобуса eCitaro, които предлагат максимален капацитет от 90 пътници.

Функциите за безопасност включват системата Frontguard Assist, която предупреждава за препятствия или хора непосредствено пред превозното средство, асистентът за завиване Sideguard Assist 2, който следи и двете страни на автобуса, и системата за звуково предупреждение на превозното средство (AVAS). Всеки автобус е оборудван с централно монтирана камера за заден ход с вградена система за почистване, цялостно LED осветление, голяма защитна врата за водача и активната система за аварийно спиране Preventive Brake Assist 2. Последната е специално разработена за градски автобуси и разполага с подобрено разпознаване на пешеходци и велосипедисти.

Допълнителните системи включват асистент за разпознаване на пътни знаци (Traffic Sign Assist), система за следене на налягането в гумите (TPM), контрол на накланянето и система за следене на бдителността на водача (Attention Assist).

За приятна температура в купето се грижи монтираната на покрива климатична система EvoThermatik с термопомпа и енергоспестяваща функция Thermatronic, а активни филтри с антивирусна функция осигуряват защита от инфекции.

Пътниците разполагат с 36 седалки, тапицирани със зелен плат в конфигурация Mercedes-Benz Inter Star Eco, допълнени от ръкохватки в атрактивен жълто-зелен нюанс.

Интериорното оборудване се допълва от ръчно управляема сгъваема рампа на задната врата, специална зона с място за инвалидна количка и интегрирани седалки за майка с дете, както и TFT монитор с екран 47 см за инфоразвлекателната система.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации