Мюнхенската стартъп компания DeepDrive, специализирана в разработката на компактни и високоефективни електрически двигатели с технология на двоен ротор, ще представи нов продукт на изложението IAA Mobility 2025. В отговор на пазарното търсене, компанията е разработила генератор, предназначен да увеличи пробега на електрическите автомобили.

Какво представлява технологията с двоен ротор?

Стандартните електромотори разполагат със статичен външен елемент (статор) и вътрешен въртящ се ротор. Технологията на DeepDrive комбинира вътрешен и външен ротор в един двигател. Тази конструкция увеличава енергийната плътност, което прави задвижването по-компактно и по-леко или по-мощно при същите размери. Освен това се намаляват разходите за материали и се постига висока ефективност, дори при частично натоварване.

DeepDrive вече приложи този принцип в своя двигател за вграждане в колелото, представен през 2021 г., и в централното си задвижване от 2023 г. Иновативната технология е привлякла интереса на инвеститори като BMW и Continental, които вече тестват решения, базирани на разработките на компанията.

Защо удължителите на пробега отново са актуални?

Макар за кратко да бяха на заден план в Европа, електрическите автомобили с удължен пробег (EREV) преживяват възраждане на пазари като Китай, Индия и САЩ. Вместо скъпото преоборудване на платформи с двигатели с вътрешно горене, производителите допълват семпли електрически архитектури с компактни бензинови мотори, които служат единствено за генериране на ток. Търсенето на подобни решения расте, особено в региони с по-слабо развита зарядна инфраструктура.

Александър Росен, съосновател и ръководител на отдела за изследвания и разработки в DeepDrive, обясни, че все повече производители търсят мащабируеми преходни решения. Той допълни, че първоначалните разговори с клиенти са дали ясен пазарен импулс и компанията вече може да предложи убедителен отговор както в техническо, така и в икономическо отношение.

Технически характеристики на новия генератор

Новият продукт, наречен DeepDrive MG 250, е генератор с двоен ротор и радиален магнитен поток. Той е толкова компактен, че може да бъде свързан директно към коляновия вал на двигателя с вътрешно горене, елиминирайки загубите от трансмисия. Когато се използва като генератор, MG 250 може да функционира и като стартер за двигателя.

Генераторът тежи 24 килограма, като в теглото е включен и интегрираният в корпуса SiC инвертор. Устройството е с диаметър 31 см и дължина 16,5 см. Името MG 250 идва от максималния въртящ момент от 255 Нм (180 Нм постоянен). Максималната мощност е 150 кВт (за 30 секунди), а постоянната – 120 кВт. Генераторът работи с напрежение от 400 до 800 волта и постига ефективност до 96,9%.

Новата система за удължаване на пробега ще бъде представена официално на изложението IAA Mobility 2025 в Мюнхен. Наред с нея, DeepDrive ще покаже и цялото си портфолио от решения за централно задвижване и за вграждане в колелата.

, ,

Подобни публикации