Ford изтегля Super Duty модел 2026 г. заради дефектни задни полуоски

Компанията Ford обяви сервизна акция за определени пикапи от серията Super Duty поради проблем със задните десни полуоски, които може да не са преминали правилна термична обработка от доставчика. Според Ford съществува риск от внезапно счупване, което би довело до загуба на задвижваща сила или до потегляне на автомобила, когато е паркиран.

Като доставчик на проблемните компоненти е посочена компанията Mid-West Forge Corporation, която не е успяла да извърши правилно закаляване след термичната обработка. Засегнатите пикапи са оборудвани с единични задни колела и 10.5-инчови задни полуоски. Техните производствени дати са в периода от 2 октомври 2025 г. до 5 ноември 2025 г.

В САЩ са засегнати приблизително 6 334 бройки от модела F-250 и 485 от F-350. Експертите по безопасност на Ford са започнали разследване на проблема в началото на ноември 2025 г., след като инженери от отдела за задвижващи системи са установили повреди по време на тестове за удар.

В крайна сметка доставчикът е отдал причината за дефекта на неизправност в оборудването. От Ford съобщават, че нямат информация за инциденти или гаранционни претенции, свързани с описания проблем. Дилърите на Super Duty са инструктирани да проверят всички потенциално дефектни полуоски.

Ако датите на производство върху фланците попадат в рисковия период, компонентът ще бъде подменен напълно безплатно. От Ford уверяват, че новите полуоски са произведени с правилната термична обработка.

Двигатели и възможности на серията Super Duty

Серията Super Duty е сред най-способните в своя клас в Америка и се предлага дори във вариант шаси-кабина от клас 5. Най-високо в гамата е позициониран F-600, докато F-650 и F-750 се считат за камиони от среден клас (клас 6 за F-650 и клас 7 за по-големия F-750).

Стандартният двигател за F-250 е 6.8-литров бензинов V8, а за моделите от F-350 до F-600 стандартен е неговият 7.3-литров вариант. Всички те могат да бъдат поръчани и с 6.7-литровия турбодизелов Power Stroke, който предлага най-високата мощност и въртящ момент в сегмента.

Гамата от среден клас също включва 7.3-литровия бензинов и 6.7-литровия дизелов двигател, но бензиновият вариант е съчетан с шестстепенна автоматична трансмисия вместо с 10-степенната. Десетстепенната скоростна кутия TorqShift HD се предлага ексклузивно за F-650 и F-750 с дизеловия V8 Power Stroke.

Максималната мощност на 6.8-литровия бензинов V8 е 405 к.с. и 603 Нм въртящ момент, а при 7.3-литровия Godzilla тези стойности достигат 430 к.с. и 658 Нм. Дизеловият Power Stroke в серията Super Duty развива 1 424 или 1 627 Нм, което позволява максимален капацитет на теглене от 18 144 кг.

При камионите от среден клас 7.3-литровият и 6.7-литровият двигател са с леко намалена мощност. Това е умишлено инженерно решение, известно като „комерсиално дефорсиране“, чиято цел е да се гарантира по-голяма надеждност при продължителна експлоатация.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации