Формула 1 се подготвя за своето най-необичайно състезание в продължение на поне 45 години, което стартира на 18 ноември в Лас Вегас. Това е първият път след 41 години, когато градът на хазарта ще бъде домакин на Формула 1, и този път състезанието ще се проведе на улично трасе, известно като „Las Vegas Strip Circuit“, в бляскавата част на града, а не на обичайна писта.

Но не това предизвиква загрижеността на пилотите и отборите. Организирането на това събитие се очаква да струва над 500 милиона долара, което прави това състезание едно от най-скъпите в историята на Формула 1. Освен това състезанието може да стане и най-студеното в историята на Формула 1, с прогнозирани температури между 5 и 10 градуса по Целзий през различните часове на уикенда. Това може дори да бъде по-студено от най-ниската температура, при която Формула 1 е стартирала, която беше измерена през 1978 г. в Монреал и беше 5 градуса по Целзий.

Марио Изола, шеф на отдела за снабдяване на отборите с гуми от „Пирели“, изрази тревожност за условията, с които гумите на болидите ще се сблъскат. Той предупреди, че този старт може да предизвика най-трудните условия за гумите в историята на спорта. Температурите се очакват около 8 градуса по време на състезанието, но в Лас Вегас температурите могат да паднат много бързо, достигайки до 5 градуса. Това може да намали сцеплението на гумите и да затрудни контрола на болидите, особено на улично трасе, което не е предназначено за състезания при толкова студени условия.

За да се подготвят за тези неблагоприятни условия, „Пирели“ вече изпрати голям екип в Лас Вегас, където провежда тестови обиколки. Въпреки това, температурите по време на тестовете са по-високи от тези, които се очакват по време на състезанието след 10 дни. Това нелеко предизвикателство може да направи Гран при на Лас Вегас един от най-необичайните исторически моменти във Формула 1, както и изпитание за уменията на пилотите и отборите да се справят с непредвидени атмосферни условия.

Материал на 7 Sport.

Абонирай се
Уведомете за
guest
0 Коментари
Inline Feedbacks
Виж всички коментари

Подобни публикации